خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:
مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر شاخص‌های کمی در شاخص‌های کیفی نیز دستاوردهای چشمگیری را شاهد بودیم، گفت: مهمترین شاخص حاصل شده خودباوری است و اینکه ما در صنعت این توان را داریم که به بحث خودکفایی برسیم.
کد خبر: ۹۱۱۰۲۵۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی خودباوری استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جشن فجر فاطمی با حضور حجت‌الاسلام حسینی یمین، مدیرعامل و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری طی این 40 سال برای کشور حاصل شده است.

محمدمهدی شهیدی با اشاره به وضعیت کنونی صنعت برق و رشد 11 برابری ظرفیت‌سازی بخش نیروگاهی افزود: در استان همدان در ابتدای انقلاب تعداد مشترکین 86 هزار بود که این میزان با رشد 9 برابری به 722 هزار مشترک رسیده است.

وی ادامه داد: در پیک بار نیز 50 مگاوات استان به 680 مگاوات رسیده و 13 برابر شده است و در زمینه ظرفیت‌سازی در بخش توزیع 146 مگاولت آمپر ما به 2 هزار و 200 مگاولت آمپر رسیده که این ظرفیت 13 برابری هم در مصرف و هم در ظرفیت‌سازی تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در بخش شبکه‌های فشار ضعیف و 20 کیلوولت استان نیز از 2 هزار و 700 کیلومتر در ابتدای انقلاب امروز به 18 هزار کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شاخص‌های کمی در شاخص‌های کیفی نیز دستاوردهای چشمگیری را شاهد بودیم، یادآور شد: در اوایل انقلاب تلفات انرژی 24 درصد بود که با اقدامات فنی و غیرفنی انجام شده در این بخش اکنون به 10.5 درصد رسیده‌ایم.

شهیدی تصریح کرد: مهمترین شاخص حاصل شده خودباوری است و اینکه ما در صنعت این توان را داریم که به بحث خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به بومی‌سازی صنعت  برق بعد از دوران دفاع مقدس گفت: سیاست‌های کلی بر این بود که ما به جای اینکه از توان شرکت‌هایی استفاده کنیم که چند ملیتی بودند از توان خود استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر استفاده از ظرفیت و تولید داخلی ابراز داشت: در همدان نیز شرکت‌هایی از این قبیل احداث خطوط و پست‌ها را داشتند که با حمیتی که به وجود آمد این مهم در سال 75 تحقق یافت و عمده طراحی‌ها و احداث پست‌ها توسط متخصصان داخلی انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در صدور خدمات مهندسی به کشورهای همسایه در خاورمیانه پیشقدم است، گفت: طی این مسیر، میسر نمی‌شود مگر اینکه ما در بحث نیروی انسانی کار کنیم.

شهیدی یادآور شد: امروز در بخش مبادلات انرژی نیز کشور ما به عنوان یک هاب انرژی در منظقه شناخته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی که در بخش تولید برق صورت گرفته است، گفت: 5 هزار مگاوات در انرژی‌های تجدیدپذیر از سرفصل‌های دولت دوازدهم بوده که بخشی از آن تحقق یافته و بخشی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در استان همدان نیز در این حوزه با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته امید است به مرز 200 مگاواتی که پیش‌بینی کرده‌ایم، برسیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 نیروگاه 7 مگاواتی در استان وارد مدار شده است، گفت: پنج نیروگاه نیز به صورت قراداد تضمینی انجام شده و علاوه بر آن 153 مگاوات پروانه تأسیس صادر شده است.

شهیدی با اشاره به بحث پدافند غیرعامل تصریح کرد: راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک می‌کند تا مشکلاتی را که ما در دوران جنگ تحمیلی داشتیم و تأسیسات ما بر اساس حملات دشمن از بین رفت، نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه کاهش تلفات انرژی در دستور کار است، عنوان کرد: بند «د» نیز در راستای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: مهمترین شاخص، تأمین برق مستمر برای مشترکین است که در اولویت قرار دارد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین به بیان شبهات موجود در جامه و پاسخ به آنها پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات