دانشگاه جیرفت از همه اساتید بسیجی و دانشجویان و ملت شهید پرور ایران اسلامی جهت شرکت در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه دعوت بعمل آورد.
کد خبر: ۹۱۱۰۲۶۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، کانون بسیج اساتید دانشگاه جیرفت با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران از مردم ایران اسلامی دعوت نمود تا در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه حضور یابند. متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

 

بسمه تعالی

 

انقلاب ایران چهل ساله شد. بله چهل سال. امری که از نگاه منتقدین غربی غیرممکن به نظر می‌رسید زیرا تاریخ، انقلابات نوپای زیادی که به سرعت سقوط کرده بودند را به چشم دیده بود. انقلاب مصر، انقلاب چین، انقلاب ترکیه و انقلاب هند از زمره این انقلابات بودند که عمر زیادی پیدا نکردند و اختلاف در صفوف انقلابیون و کودتا منجر به جنگ‌های داخلی و در نهایت تجزیه در این کشورها شده بود. وقتی در ایران انقلاب مشروطه به وقوع پیوست، حذف قدرت نظام استبدادی سلطنت امری غیرممکن به نظر می‌رسید. به همین دلیل، مقام شاه ابقاع و چارچوب قانونی برای آن پیش‌بینی شد اما خوش بینترین روشنفکران نیز به عدم دخالت شاه در امور کشور شک داشتند. دخالتی که فساد، نخبه کشی، ارتجاع و دیکتاتوری محض به دنبال داشت. به زودی مجلس توسط محمدعلی شاه به توپ بسته شد و قدرت‌گیری رضاشاه، آمال کشوری آزاد با مردمی آزاد را از بین برد؛ مردمی که اولین پارلمان را در خاورمیانه حتی قبل از ژاپن و چین تجربه کرده بودند و همیشه مبارزات مردم آن، سرتیتر روزنامه‌های جهان اسلام بود.

محمدرضا شاه نیز میراث دار دیدگاه شاه، میهن و خدا بود. دیدگاهی که شاه را سایه خدا می‌دانست و جایگاه مردم و خدا را بعد از جایگاه خود تعریف کرده بود. نگرشی که کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد و قدرتمندانه در مقابل رای مردم ایستاد و خود را جزیره باثبات منطقه نامید. انقلاب از همان روزهای بعد ازکودتای مرداد ۱۳۳۲ شروع شد. انقلابیون بدون ترس، زندان کشیدند، ممنوع الکار شدند، شکنجه شدند، شهید دادند و در نهایت در سال ۵۷ انقلابی را رقم زدند که به قول فوکو فیسلوف نامدار غربی، از اندازه‌های یک انقلاب قرن بیستمی بزرگتر بود. تجلی نام جمهوری، اسلام و ایران هوشمندی رهبر انقلابی را نشان می‌داد که پشتوانه اش خدا و مردم بود نه شاه و رسانه‌های پرسرو صدای غربی.  

چهل سال از انقلابی گذشت که عزت مردمش بر تمام فشارهای سیاسی و اقتصادی ارجعیت داشت. انقلابی که نه غربی و نه شرقی را دنبال کرد اما انقلاب چین در آن موفق نبود. زیر فشارهای بین المللی خم به ابرو نیاورد و در بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ ایستاد که انقلاب عراق نتوانست. به بهانه شرایط خاص کشور جمهوریت را فدا  نکرد و دیکتاتوری را تجربه نکرد در حالی که انقلاب مصر به رهبری جمال عبدالناصر در آن توفیقی نیافت. به توسعه زیرساخت‌های حیاتی خود اقدام کرد و جزء کشورهای پیشرو در مبادلات اقتصادی شد در حالی که انقلاب کره در آن موفق نبود. با صدای بلند از مردم مظلوم منطقه حمایت کرد و خود را به عنوان گاوی شیرده در اختیار نظام سرمایه دار غرب قرار نداد درحالی که عربستان و امارات در آن مستاصل شدند. تاریخ را تورق کنید، انقلابی به این عظمت پیدا نخواهد شد.

این روز عزیز بر تمام مردم آزادی خواه جهان و پیشروان نهضت‌های مردمی مبارک باد. انقلاب ایران را به اساتید، دانشجویان عزیز، مردم بزرگوار ایران و رهبر معظم  انقلاب تبریک و تهنیت می‌گوییم و ضمن دعوت از اساتید و دانشگاهیان و ملت آزاده ایران اسلامی جهت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به جهانیان می‌گوییم این انقلاب شکستنی نیست.

 

                                                                                     کانون بسیج اساتید دانشگاه جیرفت

ارسال نظرات