مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت:لرستان در بحث زکات در بین ۴ استان برتر کشور قرار دارد، اما این میزان زکات با توجه به ظرفیتی که لرستان دارد با آنچه انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد.
کد خبر: ۹۱۱۰۴۲۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد سراب‌نشین در جلسه شورای زکات لرستان که در سالن اجتماعات کمیته امداد لرستان برگزار شد، گفت: در رابطه با بحث زکات باید با همت بالا وارد کار شد تا به آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است برسیم.

وی افزود: لرستان در بحث زکات در بین 4 استان برتر کشور قرار دارد اما این میزان زکات با توجه به ظرفیتی که لرستان دارد با آنچه انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از رسانه ملی درخواست کرد نسبت به موضوع زکات توجه بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های مربوط به عوامل اجرایی زکات از محل اعتبارات کمیته امداد بوده و یک ریال از زکات جمع آوری شده در این راستا هزینه نمی‌شود.

این مسؤول تاکید کرد: تمام زکات جمع آوری شده در مناطق مختلف کشور در همان محلی که جمع شده است هزینه می‌شود.

سراب‌نشین بیان داشت: کل درآمد زکات جمع آوری شده در 9 ماهه امسال 411 میلیارد تومان بوده که حدود 276 میلیارد زکات مال و 135 میلیارد نیز زکات فطریه است.

وی یادآور شد از کل زکات جمع‌آوری شده در این مدت 409 میلیارد تومان در 9 ماهه هزینه شده که 308 میلیارد تومان صرف امور محرومین شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور ادامه داد: از 308 میلیارد تومان نیز که صرف امرو محرومین شده حدود 184 میلیارد تومان صرف امور معیشت شده است. 

به گفته وی از مجموع زکات جمع‌آوری شده در 9 ماهه سال جاری حدود 27 میلیارد تومان صرف مسکن شده که 4 هزار واحد مسکونی مرمت و احداث شده است.

سراب نشین یادآور شد: حدود 9 میلیارد تومان صرف هزینه‌های تحصیلی شده است و 22 هزار و 95 نفر از این محل بهره مند شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات