کتاب «کمی بلندتر صدایم کن» روایت زندگی و خاطرات شهید «محمدعلی حسن‌پور اشکذری» معروف به علی نفتی، از شهدای انقلاب یزد که به دست منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نائل شده است می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۲۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «کمی بلندتر صدایم کن» روایتی است از زندگی شهید «محمدعلی حسن‌پور اشکذری» که به واسطه شغلش (فروش نفت) به علی نفتی معروف بوده؛ این کتاب روایت نقش اصناف یزد در انقلاب و دفاع مقدس می‌باشد.
شهید حسن‌پور در دوم خردادماه ۱۳۱۷ در روستای رستاق از توابع اشکذر یزد متولد و در سیزدهم مهرماه ۱۳۶۰ توسط یکی از اعضای منافقین با شلیک گلوله در ناحیه سینه در شعبه نفت به شهادت رسید.
کتاب «کمی بلندتر صدایم کن» در ۵ بخش نگارش شده است؛ این بخش‌ها عبارتند از: مقدمه، یادداشت نویسنده، کمی بلندتر صدایم کن، نقش اصناف یزد در انقلاب و دفاع مقدس، گزیده وصیتنامه تعدادی از شهدای اصناف، عکس‌ها و اسناد.
در بخشی از کتاب آمده است:
سرانجام هواپیما در باند فرودگاه به زمین نشست و آقا روی پلکان ظاهر شد. با آرامش و طمانینه از پله‌ها پایین می‌آمد، اشک در چشمان علی حلقه زد. این همه سال دوری، غربت و فراق ... این همه سال سختی و عذاب... و حالا طعم شیرین پیروزی حق!
همین که پای آقا به زمین رسید، علی فارق از جمعیتی که در اتاق بود، مهر کوچکی از جیبش در آورد و سجده شکر به جا آورد. بزرگترین آروزی زندگی‌اش تحقق یافته بود.
در بخش دیگری از کتاب آمده است:
هر وقت محمدمهدی روی پای صفاخانم خوابش می‌برد، خوابی می‌دید که هم آرامش می‌کرد و هم سراسیمه.
همیشه پدر به خواش می‌آمد، با همان دوچرخه رالی قدیمی، با همان خنده منتظر بود تا محمدمهدی بیاید و ترک دوچرخه سوار شود. محمدمهدی با دیدن پدر شاد می‌شد و به طرفش می‌دوید، ولی هرچه می‌دوید به او نمی‌رسید...
پدر دورتر و دورتر می‌شد... و دیگر صدایش به گوش محمدمهدی نمی‌رسید. سراسیمه از خواب می‌پرید و هر بار آرزو می‌کرد پدر کمی بلندتر صدایش کند...
این اثر به قلم «ناهید سلمانی» به رشته تحریر درآمده است که با ۱۵۹ صفحه در شمارگان ۳۰۰۰ نسخه، توسط نشر «فاتحان» و با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به چاپ رسیده و چاپ یکم آن مربوط به سال ۱۳۹۵ است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات