خبرهای داغ:
طی ایام دهه مبارک فجر اجرا شد؛

مهارت آموزی 250 مددجو در رشته های مختلف

یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش مهارت های فنی و حرفه ای مددجویان است که تنها با اجرای برنامه افتتاح و اختتامیه 17 کارگاه آموزشی در ایام دهه مبارک فجر، 250 نفر از مددجویان از این برنامه های آموزشی بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۶۳
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین توانمندسازی مددجویان تحت حمایت را سیاست محوری کمیته امداد امام (ره) دانست و بیان کرد: موضوع رفع فقر و محرومیت در جامعه مورد توجه و پیگیری دولت های مختلف بوده و هست ولی نمی توان انتظار داشت که حل این مشکل بدون اقدام اساسی و برنامه ریزی شده، محقق شود.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) براساس هدف گذاری خود برای ایجاد زندگی شرافتمندانه و مبتنی بر توانایی و استعدادهای خانواده های تحت حمایت، ترویج فرهنگ تلاش و کار در بین مددجویان را به عنوان یک ارزش پیگیری می کند.
معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) متشکل از افرادی هستند که بخشی دارای مهارت بوده و بخشی فاقد مهارت هستند که افراد دارای مهارت را در قالب معرفی به مراکز تولیدی، کاریابی ها و اعطای تسهیلات اشتغال زایی به سمت توانمندسازی هدایت می کنیم.
وی تصریح کرد: دسته دوم مددجویان که افراد فاقد مهارت اما علاقمند و دارای توانایی برای کسب مهارت هستند را با برنامه های آموزشی به سمت ایجاد اشتغال هدایت میکنیم.
دهقانی محمدآبادی گفت: با اجرای برنامه افتتاح و اختتامیه 17 کارگاه آموزشی در دهه مبارک فجر، 250 نفر از مددجویان از این برنامه های آموزشی بهره مند شدند.
وی اعلام کرد: یکی دیگر از سیاست های این نهاد، کاریابی برای جامعه هدف است و با این نگاه، در سال 97 مقرر است در استان در بُعد کاریابی 700 شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم که تاکنون 71 درصد برنامه در این حوزه تحقق یافته و 380 مورد شغل پایدار برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده ایم.
معاون اشتغال کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: در میان مددجویان افرادی که توانایی حداقلی به لحاظ مالی و یا شرایط خود اشتغالی نداشته باشند با احراز شرایط لازم برای نصب پنل خورشیدی بر روی پشت بام منزل، برای این امر معرفی شده و هزینه نصب تجهیزات از محل تسهیلات تأمین شده و مددجو برای یک سال در پرداخت اقساط تنفس دارد.
وی تأکید کرد: براساس قرارداد منعقده با شرکت توانیر، برق تولیدی در منازل مددجویان تا مدت 20 سال خریداری می شود و اقساط تجهیزات نصب شده از محل فروش برق کسر خواهد شد.
در ابتدای این مراسم رئیس کمیته امداد اداره آوج اظهارکرد: طرح انرژی خورشیدی روستای چوبینه با اعطای 25 میلیون تومان تسهیلات برای مددجوی زن سرپرست خانوار اجرا شده است.
غلامحسن افتخاری یادآورشد: طرح انرژی خورشیدی دیگری نیز با اعطای 25 میلیون تومان تسهیلات در شهر آوج برای مددجوی دیگری اجرا شده است که در حال حاضر تولید برق و فروش آن به شبکه برق در جریان است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار