خبرهای داغ:
مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان گفت: وظیفه بسیج دانشجویی تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی برای حل چالش‌های اساسی نظام است.
کد خبر: ۹۱۱۱۱۷۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس و به مناسبت دهه مبارک فجر جلسه پرسش و پاسخ و بیان مسائل روز توسط داوود گودرزی مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور در حسینیه ناحیه بسیج دانشجویی فارس با حضور دانشجویان دانشگاه های شیراز برگزار شد.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به نقش حکومت اسلامی، مردم و نقش رهبری گفت: اگر به آموزه های دینی مراجعه کنیم به یک مدل می رسیم در این مدل یک نفر به عنوان امام که هوی و هوس را پیروی نمی کند و چیزی غیر از رضای خدا نمی خواهد و امام جامعه است وجود دارد و بقیه مردم باید پا به رکاب او باشند و کاری که این امام می کند دیکتاتوری و دستوری نیست بلکه کار اصلی او این است که عقلانیت جامعه را رشد دهد که مردم با عقل و بصیرت خود مشکلات را حل کنند.

وی افزود: در واقع کسی که اسلام شناس واقعی است جلو بایستد و بقیه با عقلانیت خود کار را دنبال کنند و تا این مدل شکل نگیرد به آن پیشرفت و رشد واقعی نمی رسیم و در راستای این هدف بود که امام حسین(ع) همه یاران و خانواده و همه چیز خود را در راه خدا داد تا قدرت فهم مردم بالا برود. یا مثلا برای خدا کاری نداشت یک آیه در قران بیاورد که به اشاره کرده باشد بعد از پیامبر(ص) علی(ع) امام امت است و اسامی امامان تا آخر را در آیه بیاورد خوب چرا خدا این کار را نکرد؟ برای اینکه خود مردم به این فهم و معرفت برسند و علی(ع) را انتخاب کنند، چون مدل خدا این است که در سوره مبارکه حدید آمده است: لقد انزلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و الحکمه لیقوم الناس بالقسط

گودرزی  با بان اینکه وقتی حکومت دینی و زندگی خوب شکل می گیرد که خود مردم بخواهند در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: فعلا جهت اصلی کشور مبارزه با استکبار و آمریکاست، جهاد اصلی اقتصاد مقاومتی است، جهاد اصلی تبیین برای مردم است که این تبیین را 3 مرتبه در طول یکسال اشاره کردند که یکبار آن جهاد کبیر است که همان جهاد با قرآن و عدم پیروی از دشمن و تبیین برای مردم است بنابراین بروید لشگرهای مطالبه گری در مقابل عملیات روانی و شبهات دشمن درست کنید، دشمنی که راست و دروغ را مخلوط کرده و به خورد ما می دهد.

وی خاطر نشان کرد: انگشت اشاره باید به سمت مردم و مسئولین برود، مردم چقدر پای کار بودند؟ در حمایت از کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد مقاومتی و ...و مسئولین چقدر پای کار بودند؟ گاهی به خاطر مشکلاتی که بعضا در کشور وجود دارد نمی توانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم که کم نیستند و این بر می گردد به مسئولینی که با تفکر غرب گرایانه کشور را اداره می کنند و مسئولینی که اعتقاد به پذیرش نظام سلطه دارند.

گودرزی تصریح کرد: فساد از کجا شکل می گیرد؟ وقتی آقای روحانی در سخنرانی اش می گوید دست مسئولین را باز بگذارید تا کار کنند این باز بودن دست مسئولین به چه معناست؟ وقتی آقای حجاریان از سه مدل توسعه غربی، توسعه شرقی و توسعه انسانی صحبت می کند و مدل توسعه غربی را برای ایران مناسب می داند و می گوید برای اجرای آن فرهنگ مردم و دین مردم مانع است و تمام تلاش خود را برای از بین بردن این دو می کنند نتیجه اش این می شود که 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و بعضا دچار مشکلاتی هستیم، چرا بعد از 40 سال باید مرجع تقلید ما بگوید بانکداری ربوی حرام است؟ چرا بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی بانکداری اسلامی نداریم؟

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی خدمت به مردم است و حضرت آقا خطاب به مسئولین کشور می فرمایند: من اگر قرار است با فساد مبارزه کنم با شماهاست و در جایی با اظهار ناراحتی به مسئولین می گویند من خسته شدم از بس به شماها گفتم و عمل نکردید و کار به جایی می رسد که حضرت آقا در سال 90 در کرمانشاه در جمع دانشجویان ولایت فقیه را توضیح می دهند بنابراین باید مبانی حکومت دینی را مطالعه کنیم و بدانیم که این مردم هستند که برای سرنوشت خود چه در انتخابات و بعد از آن در مطالبه گری هایشان از مسئولین کشور تصمیم گیر اصلی هستند.

وی افزود: چرا امر به معروف مثل نماز واجب است؟ به دلیل اینکه ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی به ما می دهد  و با مطالبه گری و نقد باعث رشد جامعه می شود.  بنا براین در مدل امام و امت همانگونه که در نماز جماعت هم تبعیت ماموم از امام را می بینیم باید در جامعه بین امت و امام چنین رابطه ای وجود داشته باشد و بدانیم نقش رهبری تعیین کننده است ولی تمام کننده نیست، رهبر جهت دهنده در جامعه است و مردم و مسئولین باید با این جهت ها هماهنگ باشند.

گودرزی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند: اگر مسئولی در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و اعتقادی به نظام اسلامی و خدمت به مردم نداشته باشد اگر مسئولیت بگیرد این حرام شرعی است.اینکه آقای روحانی گفت: بهشت و جهنم مردم ربطی به ما ندارد پس چرا اصلا ما تشکیل حکومت اسلامی دادیم؟ مگر غیر از این بود که به رشد مادی و معنوی مردم کمک کنیم.امام(ره) فرمودند: در انتخاب مسئول به ساده زیست بودن و صادق بودن او توجه کنید مسئول باید زندگی مادون متوسط داشته باشد بنابراین مردم هم گاهی مقصرند که با انتخاب مسئول بد سرنوشت خود را بد رقم می زنند.

وی در ادامه با اشاره به بحث شرایط روز ابراز داشت: دشمن عجله دارد تا دولت روحانی تمام نشده است یک ضربه جدی تری به ما بزند و همه گزینه ها را دارند آماده می کنند با حضور اغتشاش طلبان، سلطنت طلبان و با بمب گذاری و ....در مردم احساس ناامنی کنند و از طرفی با کانال های ماهواره ای و ضد انقلاب مانند آمد نیوز شبهه افکنی کنند و مثلا اثر تحریم ها را شاید 20 درصد بیشتر نیست با فشار عملیات روانی اثرگذارتر نشان دهند و از طرفی در منطقه یک فضای درگیری نظامی مثلا با امارات و جزایر سه گانه و...بوجود بیاورند و ما را درگیر بحث نظامی کنند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه در دولت آقای روحانی چند دسته آدم وجود دارد بیان داشت: یکی جریان نفوذی ها و جاسوسان که در دستگیری معاون ارزی بانک مرکزی، در داخل وزارت صنایع و در وزارت محیط زیست و.....این ها را می بینیم و یک دسته جریان فساد است، کسانی که آدم جیب خودشان هستند و ادم کسی نیستند و به قول حضرت آقا قانون دانان قانون شکن و این ها با کمترین دردسر کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند با فساد و رانت و....و یک گروه کاسبان دولت هستند که شغلشان کاسبی است و به فکر مردم نیستند و فرصت این کار را هم ندارند و فقط فکر رانت و کاسبی و افزایش مال و اموال و تعداد شرکت های خود هستند و یک گروه بی عرضه ها و آدم های پیر و خسته و فرتوت هستند که جسارت تصمیم گیری ندارند که در بحث دلار شاهد آن بودیم که هر کس حرفی می زد و یک گروه قلیل در دولت هم انسان های سالم هستند. ولی با همه این شرایط حضرت آقا در توصیه به جوانان می فرمایند: روحیه انقلابی خود را تقویت کنید و با اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی و... این روحیه انقلابی را حفظ کنید.

در ادامه جلسه در بحث پرسش و پاسخ یکی از دانشجویان از گودرزی پرسید: چرا 40 سال از انقلاب گذشته است ولی هنوز رئیس جمهور طراز انقلاب اسلامی نداریم؟ چرا شورای نگهبان این افراد بی صلاحیت را تایید می کند؟

گودرزی در جواب گفت: ارکان نظام باید دغدغه اصلی شان تربیت نیرو باشد چرا ما در بحث آموزش و پرورش عقبیم؟ زیرا به نظر بنده چالش اصلی نظام جمهوری اسلامی تربیت نیرو است که در این قضیه مشکل داریم و این وظیفه بسیج دانشجویی است چرا که در پیام حضرت امام(ره) در 2 آذر 67 مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه همین هدف تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی برای حل چالش های اساسی نظام هدف اصلی عنوان شده است که حتی می فرمایند باید عقاید دیگر تشکل ها را هم درست کند و بعد حضرت امام(ره) دستور انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها و اصلاح اساتید دانشگاه را دادند که امثال هاشمی نگذاشتند این قضیه به سرانجام برسد و امام (ره) هم به تنهایی نمی توانستند کاری بکنند بلاخره امام هم باید با همین نزدیکان خود مانند هاشمی کار می کردند و غیر این ها کسی را نداشتند.

گودرزی در ادامه با تاکید بر نقش جوان انقلابی گفت: حضرت آقا این همه را سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کردند و اینکه چرا عمل نمی شود؟ ولی چه کسی باید عمل کند؟ غیر از نزدیکان حضرت آقا و مسئولین کشور؟ و چه کسی باید مطالبه کند؟ به غیر از مردم و شما دانشجویان انقلابی؟ باید نخبگان کشور کار کنند و ما یقه نخبگان،مسئولین و حوزه های علمیه را بگیریم و با کمال احترام مطالبه گری کنیم چرا وقتی آقای رحیم پور ازغدی گفت: حوزه علمیه ما سکولار است این برخورد با او شد؟ این سیکل معیوب در دهه پنجم انقلاب اسلامی به دست شما جوان انقلابی درست می شود که به طور مداوم یقه مسئولین را بگیریم و اجازه ندهیم کسی مردم را فریب دهد.

وی اضافه کرد: باید جوان انقلابی با تبیین و روشنگری بگوید 40 سال انقلاب مال شما بود الان باید جوابگو باشید و این من هستم که می خواهم دولت اسلامی و نظام اسلامی را بسازم بله البته از تجربیات شما هم استفاده خواهم کرد، دهه پنجم انقلاب اسلامی با کمک شما جوانان انقلابی دهه اصلاح ساختارها، محتواهای سازمان ها و اصلاح فرهنگ مردم خواهد بود.

گودرزی در پایان سخنان خود با ذکر 3 نکته به عنوان خلاصه همه مباحث خود گفت: اول اینکه من یک مجاهد انقلابی باشم، ساده زیست باشم و دلسوز مردم و نظام باشم و این را بدانم هر جا کار برزگی رخ داده موثرین آن و تعداد افراد اثر گذار آن کم بوده اند و کمیت مهم نیست مانند یاران امام حسین(ع) که 72 نفر بودند ولی در تاریخ اثرگذار بودند. دوم مطالبه گری هوشمندانه و مداوم از مسئولین: مسئول در نظام اسلامی یعنی پاسخگو، مسئول یعنی خادم مردم، مسئول یعنی بیگاری، مسئول یعنی محروم از برخی خدمات، مسئول یعنی کمترین حقوق و بیشترین کار، مسئول یعنی کسی که در اتاقش به روی همه مردم باز باشد. بنا براین با مطالبه گری در کمال احترام باید مدام یقه مسئول را بگیرید و آنها را پاسخگو کنید که مجبور به جواب دهی شود.نکته سوم مدام تبیین کردن و حرف زدن با مردم است و مدام روشنگری کردن است.

حضرت آقا در دانشگاه امام حسین(ع) می فرمایند: بهترین راه مبارزه با آمریکا تقویت مولفه های اقتدار ملی است مانند رشد علمی، رشد قدرت نظامی، رشد سرمایه فرهنگی، ایمان و حیاء جوانان و تقویت روحیه جهادی و انقلابی، یعنی با عمل به همین دو مورد آخر یعنی با افزایش ایمان و حیاء جوانان، اقتدار ملی افزایش می باید و با تقویت روحیه جهادی و انقلابی نیز اقتدار ملی افزایش می باید که اگر به همین موارد آخر و 3 نکته بالا عمل کنیم به رشد و پیشرفت خود و کشور کمک شایانی کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها