صبح امروز با بدرقه مسئولان ۱۲۰ نفر از دانش آموزان پسر دبیرستان‌های بیجار با سه دستگاه اتوبوس در قالب کاروان راهیان نور جهت بازدید از مناطق جنگی به جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۱۱۲۰۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر ورمقانی در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانش آموزی ضمن قدردانی از حضور پرشور آحاد مردم شهرستان بیجار در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اظهار داشت: ۲۲ بهمن چهل سالگی انقلاب علی رغم تمامی تلاش دشمنان برای ساقط کردن نظام بعنوان روزی تاریخی در تقویم ملت ایران ثبت شد.

وی افزود: مردم با تمامی مشکلات و گلایه‌های که داشتند در لبیک به ندای رهبری دست از آرمان‌های انقلاب نکشیدند و با حضور پر شور و امیدوار کننده خود، یاس و ناامیدی را به اردوگاه دشمن منتقل کردند.

فرماندار بیجار با اشاره به دستاورد‌های انقلاب در طول چهل سال اخیر که به برکت خون شهیدان و امنیت حاکم در جامعه به دست آمده، بیان داشت: وظیفه اصلی ما در این برهه از زمان آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن در جامعه و انتقال به آیندگان است.

ورمقانی با تاکید بر اینکه اردوی راهیان نور کاری ارزشمند در گفتمان انقلاب اسلامی ایران است، گفت: آغاز بکار اردوی راهیان نور از سال ۷۶ مهمترین برنامه فرهنگی برای انتقال دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس است.
وی تصریح کرد: در طول این چهل سال با توطئه‌های رو به رو بودیم که هر کدام از آن‌ها برای ساقط کردن یک نظام کافی بود، و جنگ تحمیلی یکی از توطئه‌های دشمنان برای براندازی نظام بود که دستاورد‌های آن باید از طریق برگزاری همین اردوی راهیان نور به تمامی آحاد جامعه انتقال پیدا کند.

فرماندار بیجار گفت: وجود رهبر معظم انقلاب در بازدید از مناطق جنگی مهر تاییدی بر حرکت فرهنگی راهیان نور است.

به گفته این مسئول: هدف از برگزاری این اردو‌ها آشنایی دانش آموزان با فرهنگ عاشورایی و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس است.

ورمقانی بر بهره گیری دانش آموزان از این سفر فرهنگی معنوی تاکید و بیان داشت: دانش آموزان شهرستان بیجار با الگو گرفتن از ۱۳ دانش آموز شهید که در دوران دفاع مقدس جانانه در جبهه‌های حق جنگیدن و تعدادی از آن‌ها به شهادت و تعدادی هم جانباز شدند بعنوان نماینده تمامی دانش آموزان شهرستان در این اردوی زیارتی فرهنگی شرکت و باید انتقال دهنده فرهنگ جبهه و شهادت باشند.

لازم به ذکر است صبح امروز با بدرقه مسئولان ۱۲۰ نفر از دانش آموزان پسر دبیرستان‌های بیجار با سه دستگاه اتوبوس در قالب کاروان راهیان نور جهت بازدید از مناطق جنگی به جنوب کشور اعزام شدند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات