گردهمایی فعالین مسجدی در کاشمر برگزار شد

گردهمایی فعالین مسجدی با حضور فعالان و هیئت امناء مساجد، فرمانده سپاه ناحیه کاشمر و همچنین مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بیت امام جمعه شهرستان به همت حوزه مقاومت بسیج نبی اکرم (ص) شهرستان کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۲۱۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام طباطبایی امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: مسجد از محبوب‌ترین و مقدس‌ترین مکان‌ها است و شما هیئت امناء با این مکان‌ها زیاد ارتباط دارید پس قدر این جایگاه را بدانید.

وی خاطر نشان کرد: حرکت انقلاب اسلامی ما از مساجد آغاز شد و مسجد محور بود و سنگری برای مبارزه با طاغوت بود؛ که در همین رابطه حضرت، امام فرمودند مسجد سنگر است و سنگر‌ها را حفظ کنید. در دفاع مقدس این نقطه‌ی عطفی است که ما دفاع جانا نه‌ای را انجام دادیم که عمده کار‌های آن را در مسجد انجام دادیم.

وی تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب بیشتر شد که وخیم‌ترین آن فتنه ۸۸ بود که این فتنه توسط مردم انقلابی با حرکت از مساجد، به شکر خدا این طوطئه از بین رفت.

امام جمعه شهرستان در ادامه ابراز داشت: حالا که ما از نقش و اهمیت مساجد مطلع شدیم باید چند مطلب و نکته را رعایت کنیم. یکی اینکه در قران کریم در یک تقسیم بندی کلی مسجد را دو نوع معرفی کرده که در مقابل هم و ضد هم می‌باشند. یکی مسجد ضراع است که هدفش ضرر رساندن به مسلمانان و تفرقه بین آن هاست و دیگری مسجد واقعی است که باعث اتحاد و همدلی بین مردم است.نکته‌ی دیگر اینکه در مسجد و اداره‌ آن، دو اهرم وجود دارد که در جذب مردم خیلی مهم است یکی هیئت امناء مسجد و دیگری امام جماعت مساجد که محور اصلی امورات است.

وی ادامه داد: دیگر اینکه مسجد موفق‌ترین مکان برای جذب جوانان است که با اخلاق نیکو اهداء جوایز و تشویقات و با اخلاص می‌توان آن‌ها را جذب کرد.نکته بعد اینکه مسجد به همت هیئت امناء باید تمیز‌ترین و پاکیزه‌ترین مکان باشد تا مردم را جذب این مکان کند مسجد باید انقلابی پرور باشد. مسجد باید مردمی انقلابی و مقاوم پرور داشته باشد و باید بصیرت افزایی ایجاد کند.

طباطبایی گفت: ما در مساجد خودمان کار زیاد داریم باید جوان‌ها را درک کنیم. امام جماعت باید بتواند جوان‌ها را جذب مسجد کند. جوان‌ها را حتی در هیئت امناء مساجد به کارگیری کنید و امور را به آن‌ها بسپارید و به آن‌ها اعتماد کنید. مسجد باید نمونه وحدت باشد، محل فرهنگ سازی سیاسی و تمام امور فرهنگی باشد. امروز دشمن ما به این نتیجه رسیده که مردم را باید از مسجد دور نگه دارد، زیرا سنگری است که شکست نمی‌خورد، چون پشتوانه آن خداست

خطیب جمعه شهرستان ابراز داشت: انقلاب ما انقلاب الهی بود، رهبر ما رهبر الهی بود و جانشین به حق خیلی خوبی دارد که این مملکت را هدایت می‌کند.

وی در پایان گفت: خون شهدا باعث خواهد شد که این مساجد و سنگر‌ها به دست نا اهلان نیفتد چرا که خون‌های پاکی پای این انقلاب ریخته شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها