نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:

چالش در تامین اعتبار راه آهن

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اعتبار راه آهن لرستان از سهم فولاد تامین می شد، که برای اعتبار سال آینده آن با چالش مواجه شده ایم.
کد خبر: ۹۱۱۱۳۰۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد بیرانوندی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ضمن گرامیداشت چهلمین بهار انقلاب و تقدیر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، در پاسخ به سوالی در ارتباط با حضور همزمان وی در ستاد انتخابات سال 96 و انجام وظایف نمایندگی، اظهار کرد: در پاسخ به این سوال باید بگویم که بر اساس ارزیابی‌هایی که در مجلس صورت می‌گیرد من بیشترین حضور را در صحن دارم و تا کنون دقیقه‌ای در مجلس غیبت نکرده‌ام و در زمان انتخابات نیز قائم مقام ستاد انتخاب کردم تا خللی در کار نمایندگی وارد نشود.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم سعی کرده‌ام در بین شهروندان حضور یافته و از مشکلات آنها باخبر شوم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عدم ثبات مدیریتی در آموزش و  پرورش لرستان طی سالیان اخیر، گفت: این موضوع جای نگرانی دارد چرا که جابه جایی زیاد مدیران در این حوزه باعث بروز مشکلاتی شده است که امیدوارم این رویه اصلاح شود.

وی یادآور شد: در جریان سیل اخیر که به شهروندان خرم‌آبادی آسیب زیادی وارد شد با پیگیری زیاد اعتراض خود را در نطق میان دستور مجلس اعلام کردم تا بلکه از حق مردم دفاع کرده باشم و مجددا این مشکلات را در سطوح عالی پیگیری می‌کنم.

بیرانوندی در ارتباط با مشکلات شهر خرم‌آباد نیز تصریح کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر سیمای شهر خرم‌آباد وضعیت خوبی ندارد که به همین منظور از استاندار و شهردار درخواست کرده‌ام در اسرع وقت و در چند روز آینده برای رسیدگی به این وضعیت جلسه فوری برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آمارهایی از سوی برخی مدیران نیز بیان داشت: متاسفانه این موضوع که آمارسازی صورت می‌گیرد در بین برخی مدیران وجود دارد و ما به عنون نماینده وظیفه خود را در رسیدگی و نظارت به این موضوع انجام می‌دهیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بکارگیری مدیران و نیروهای غیربومی در استان نیز عنوان کرد: استان لرستان در بحث نیروی انسانی ظرفیت بالایی دارد چنانکه چند استاندار در کشور لرستانی هستند و لذا ما نیز بر استفاده از نیروهای بومی تاکید داریم؛ در بحث نیروهای کار در واحدهای تولیدی نیز معتقدم باید اولویت با نیروهای بومی باشد اما اگر یک نیروی غیر بومی در جایی مشغول به کار بود درست نیست یقه‌اش را بگیریم و بیرونش کنیم.

وی در ارتباط به بحث بودجه نیز عنوان کرد: تمام تلاشمان این بوده از نظر بودجه به جایگاه خوبی برسیم کمااینکه از نظر بودجه عمرانی در بین 8 استان اول هستیم.

بیرانوندی گفت: سال گذشته برای دو سد مخملکوه و زیبا محمد اعتباری تخصیص داده نشده بود و می‌خواستند برای سال 98 نیز اعتباری به آن ندهند که با پیگیری‌های صورت گرفته چند میلیارد برای این دو سد در نظر گرفته شد.

وی در ادامه به بحث منطقه ویژه اقتصادی لرستان اشاره و عنوان کرد: از سوی مجلس مصوب شده که در 12 استان منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود که خرم‌آباد نیز در این بین قرار دارد و قرار است بخشی از شرکت پارسیلون در این راستا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: در ارتباط با کارخانه لاستیک سازی نیز باید گفت که سرمایه گذار نتوانسته آورده اولیه لازم را فراهم کند که بدنبال آن هستیم با قرار دادن احوال وی به عنوان تضمین، مشکل موجود را برطرف کنیم.

ارسال نظرات