خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مراغه در آئین تجلیل از تیم های منتخب والیبال جام فجر این شهرستان گفت: ورزشکاران به خصوص قهرمانان باید مانند شهدا به حضرت علی(ع) اقتدا کنند.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۳۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا سامی با اشاره به اينكه ورزشكاران يكي از اقشار مهم و تاثيرگذار در سطح جامعه هستند، بیان کرد: ورزشكاران با الگو برداری از امام علی(ع) و شهدا و ادامه راه و سيره آن ها، خود به عنوان الگويي براي ديگر جوانان در سطح جامعه باشند.

وی ضمن یادآوری اخلاق پهلوانی حضرت‌علی (ع) اضافه کرد: وقتی ورزشکار به دنبال قهرمانی هست باید به حضرت علی(ع) اقتدا کنند چرا که آن حضرت در عین صلابت و قدرت ویژگی ارزشمند گذشت را داشت و باید به جوانان و نوجوانان این رفتار ارزشمند مولا را آموزش دهیم که اگر انسانی در حال قوی شدن است گذشت و ایثار را هم مدنظر داشته باشد.

سامی دستگیری از نیازمندان ، اخلاص ، نماز اول وقت، ایثار را از دیگر خصوصیات مولا علی (ع) بر شمرد و گفت: خلوص نیت و توجه خاص به اعتقادات دینی انتظار ما از ورزشکاران و رهروان امام علی (ع) در همه عرصه است که شهدا واقعا در همه زمینه ها پیرو و مطیع امام بودند.

وی ادامه داد: ما همه باید تابع امام علی (ع) باشیم چراکه آن امام بزرگوار در اوج قدرت و شهامت از عبادت و بندگی غافل نبود و در زهد هم اوج همۀ زاهدها شده بود وهیچ وقت منیت برایش حاکم نشد.

وی با اشاره به اینکه شهدای ورزشکارما با اقتدا به مولایش ، مدال قهرمانی و شهادت را به گردن آویختند، افزود: ورزشکاران ما باید در همه میادین از ورزشکاران شهید الگو گرفته و مانند آنها رفتار کنند و این را در نظر داشته باشند که قهرمان واقعی، آن شهدا بودند.

سامی به با بصیرت و هوشیاری ورزشکاران هم تاکید کرد و گفت: ورشکار باید در مقابل توطئه و نفوذ دشمنان هوشیار بوده و ایستادگی کند.امروز دشمنان می خواهند تا مکتب ایثار و شهادت در جامعه و در بین جوانان و ورزشکاران رواج نیابد و برای آن نیز برنامه ریزی می کنند.

وی از ورزشکاران خواست که علاوه از میدان ورزشی باید در کوچه، بازار، محلات و پایگاه ها هم تاثیر گزار باشند و این جوانان و نوجوانان را جذب اخلاق ورزشی کنند.

ارسال نظرات