حجه الاسلم والمسلمین غلامی ضمن بیان اینکه دشمن شناسی برای سربازی در جبهه حق از اصول مسلم است افزود: انسان اگر دشمن شناس نباشد ناگریز درمواقع نیاز جانبداری و حمایت، به دوست حمله می کند، لذا با توجه به اینکه حمله دشمن گاهی پنهان، گاهی نیمه پنهان و گاهی آشکار است، بصیرت عامل مهمی در انتخاب راه است.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۸۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا در ادامه سلسه مباحث جلسه اخوت کارکنان نمایندگی ولی فقیه این سپاه،  دشمن شناسی، جبهه شناسی و جریان شناسی را از عوامل دیگر بصیرت دانست.

حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی با اشاره به اینکه جبهه ولایت در طول تاریخ جبهه حق بوده است گفت: امروزه برخی هم در این جبهه و گاهی در جبهه دیگر پا می گذارند و برخی هم می پندارند چنانچه در هیچ جبهه ای نباشند _  دو (جبهه حق و جبهه باطل)را جبهه افراط و تفریط می دانند_  و اگر میانه رو باشند، راه درست را می پیمایند، در حالیکه امکان ندارد انسان  نه راه خدا را بخواهد نه راه غیر خدا را.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا ضمن بیان اینکه در مسئله حق بی طرفی معنا ندارد، افزود: در طول تاریخ انسان با بصیرت برای یافتن راه درست از نادرست، حق از ناحق و انقلابی از ضد انقلاب باید جریان شناس بوده و با تبعیت از ولایت فقیه انتخاب آگاهانه داشته باشد.

وی شروع جریان سازی در غفلت و انحراف ملت از حق را دوران ننگین بنی امیه و بنی عباس خواند و ادامه داد: آثار پر برکت حضور اندک امام رضا(ع) در ایران برای برچیدن و کنار زدن جریان های قلابی و انحرافی طی انجام مناظره حتی با ادیان و مذاهب غیر اسلامی نمایان است.

حجه الاسلام غلامی با یادآوری اینکه مردم همراه علی بن ابیطالب(ع) چون حق شناس و جریان شناس نبودند، در هنگام بالا رفتن قرآن بر نیزه معاویه تردید کردند، گفت: جریان شناسی، حق شناسی و زمان شناسی عمار موجب گردید تا این یار وفادار و همراه علی بن ابیطالب(ع) از فریب و انحراف دشمن در امان بماند و عاقبت بخیر شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا اقتضائات زمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را واحد برشمرد و ادامه داد: بی تقوایی و سستی در ایمان منشاء بی بصیرتی است، لکن زمانیکه امیر المومنین(ع) حتی اشعث را به فرماندهی سپاه می گمارد، هرگز بقاء معاویه را برای یک روز هم در حکومت بر نمی تابد.

وی با اشاره به اینکه برخورد قاطع امیر المومنین(ع) با امرا، فرمانروایان و استانداران حائز اهمیت بود اضافه کرد: در حکومت امام علی(ع) اختلاس، دزدی و خیانت استانداران و فرماندران وجود داشت، اما آنچه مهم بود، این است که امیر المومنین(ع) در مقابل این موضوع برخورد قاطع داشت، لذا اگر انسان بصیر جریان شناس نباشد در چنین مواقعی دچار تردید در انتخاب راه می شود.

این مسئول در سپاه کربلای مازندران ضمن بیان اینکه دشمن شناسی برای سربازی در جبهه حق از اصول مسلم است افزود: انسان اگر دشمن شناس نباشد ناگریز درمواقع نیاز جانبداری و حمایت، به دوست حمله می کند، لذا با توجه به اینکه حمله دشمن گاهی پنهان، گاهی نیمه پنهان و گاهی آشکار است، بصیرت عامل مهمی در انتخاب راه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها