استاندار کردستان ابراز کرد: جاده سقز- بانه برای تردد وجابجایی مردم منطقه و مسافران از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بر اساس برآورد‌های صورت گرفته مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا کل این مسیر به شرایط ایده آل و استانداردی برسد.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۹۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

بهمن مرادنیا در سفر یک روزه خود به شهرستان بانه اذعان کرد: متاسفانه جاده سقز بانه از لحاظ ایمنی و استاندارد از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی‌باشد هرچند قسمتی از این جاده تعریض و بهسازی شده و اخیرا خبرتخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از اختیارات نماینده سقز و بانه را برای ادامه روند مناسب سازی این راه ارتباطی در نظر گرفته اند، ولی به اعتقاد بنده باید کل راه ارتباطی جاده سقز و بانه جهت مناسب سازی و رسیدن به وضعیت مطلوب به پیمانکاران واگذار گردد و برای انجام این پروژه مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و امیدواریم در سریعترین زمان لازم برای سهولت تردد و کاهش تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی این میزان اعتبار تامین گردد.

وی تشریح کرد: از نظر ما بهبود وضعیت جاده سقز - بانه در اولویت قرار دارد، ولی مسیربانه به مرز سیرانبند هم وضعیت قابل قبولی ندارد و سعی میکنیم که با جذب اعتبار برای این راه ارتباطی مهم از بار ترافیکی آن کاسته و عبور و مرور برای کامیون‌ها و مردم منطقه و مسافرانی که در آینده نزدیک با استفاده از این مرز قصد خروج از کشور را دارند تسهیل گردد.

مرادنیا ادامه داد: بر اساس مساعدت‌های انجام گرفته بین دو کشور ایران و عراق انشالله به زودی مردم بانه خبر‌های خوبی را در رابطه با بازگشایی و مسافری شدن این مرز دریافت خواهند کرد.

استاندار کردستان افزود: بر اساس رایزنی‌های صورت با وزیر اقتصاد و موافقت متولیان امر بزودی ۱۴۰ قلم کالا از مرز سیرانبد وارد کشور خواهد شد و امید است با آزاد شدن کالا‌های وارداتی رونق و تحرک خوبی در بازار و کسب و کار شهرستان بانه و منطقه بوجود آید.

گفتنی است که استاندار کردستان در سفر خود به بانه چند پروزه را افتتاح کرد و یکی از این پروژه‌ها بهره برداری از انبار کالای واقع در مرز سیرانبد که به مساحت ۱۹۳۰ متر با ظرفیت ۱۰ هزار متر مربع بود که از نیاز‌های اساسی این بازارچه به حساب می‌آمد.


مرادنیا در این رابطه گفت: اعتبار اولیه این پروژه مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان صرف ساخت و مناسب سازی انبار و مابقی برای انجام محوطه سازی، احداث دیوار حائل، جمع آوری آب‌های سطحی و شبکه روشنایی مورد استفاده قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک بر‌ای افزایش مساحت سایت بازارچه و آسفالت کردن محوطه آن مبلغ ۷ میلیارد تومان دیگر در نظر گرفتیم و امیدواریم که کلیه این اقدامات در سال ۹۸ به پایان برسد.

در ادامه استاندار کردستان پروژه دامداری ۱۰۰۰ راسی پرواری واقع در بخش ننور شهرستان بانه را افتتاح کرد و بر اساس اظهارات رئیس جهاد کشاورزی این دامداری ۲۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و مالک آن از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیصی ۲ میلیارد آن را دریافت کرده و با تکمیل نمودن بقیه واحد‌ها کل تسهیلات را دریافت می‌کند، البته برای شروع به کار فاز دوم این دامداری که شامل ۱۰۰۰ راس گاو شیری است نیازمند ۶ میلیارد تومان تسهیلات دیگر است.

پروژه بعدی که توسط استاندار کردستان و هیئت همراه به بهره برداری رسید جایگاه سوخت رویال بود که ابر اساس اظهارات مالک آن جایگاه مذکور دارای مخزنی با ظرفیت ۹۰ هزار لیتراست و برای ساخت آن مبلغ ۸ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.


در پایان این سفر استاندار کردستان مدرسه ... دولتی فرهنگ را نیز افتتاح کرد و با تقدیر از سرمایه گذاران و خیرینی که در زمینه ساخت مدارس کمک حال آموزش و پرورش هستند افزود: یکی از ارکان تربیت و پرورش در هر کشوری مدرسه و تحصیل است. در حقیقت اگر افراد یک جامعه از تحصیل مناسب برخوردار شوند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور حل خواهد شد. این دغدغه انسانی سبب شده تا عده بسیاری از خیرین و سرمایگذار‌ها به سراغ ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس بروند. با توجه به ظرفیت استان خصوصا شهرستانی مانند بانه، یقیناً مدارس دیگر کفاف تعداد جویندگان علم را نمی‌دهد و چه خوب است که چنین طرز تفکری در جامعه هست و امید است در آینده شاهد افزایش ساخت اینگونه مدارس در سطح استان باشیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات