نماینده مردم رشت با تأکید بر پاسخگویی مسؤولین نسبت به دغدغه مردم از وزیر کشور خواست تا سریعاً نسبت به تثبیت مدیریت شهری رشت تصمیم عاجلی بگیرد.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۹۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جبار کوچکی نژاد با تشکر از حضور ملت قهرمان، ولایتمدار و همیشه در صحنه‌ای گیلان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال اظهار کرد: طبق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پرشورتر از گذشته حاضر شدند و مردم قهرمان و شهیدپرور شهرستان رشت نیز در این صحنه مهم و تأثیرگذار با حضور یکپارچه و یکرنگ خود برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

حضور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن جمهوری اسلامی را بیمه کرد

وی حضور میلیون‌ها نفر از ایرانیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال زیر برف، باران شدید و نوسانات جوی را بیانگر عشق و ارادت آن‌ها به انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: حضور پرشکوه و پرشور ملت ایران در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال جمهوری اسلامی را بیمه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده و بی‌نظیر ملت ایران تمامی نقشه دشمنان را برملا کرد گفت: دشمن یک سال تلاش کرد تا مردم در راهپیمایی حماسه ۲۲ بهمن امسال شرکت نکنند اما ملت غیور ایران اسلامی به‌ویژه مردم شهرستان رشت فهمیدند که باید در صحنه باشند و نه بزرگ به استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و صهیونیست جهانی بگویند.

مسؤولین پاسخگوی مطالبات مردم باشند

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه همان‌گونه که مردم درصحنه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور حضور پیدا می‌کنند و در صف‌های به‌هم‌پیوسته عظمت و بزرگی خود را نشان می‌دهند مسئولان نیز باید پاسخگوی مطالباتشان باشند تصریح کرد: در اکثر نقاط کشور راهپیمایان علی‌رغم اینکه حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند از وضعیت اقتصادی کشور گله‌مند بوده، خواستار حل هرچه سریع‌تر اوضاع نابسامان اقتصاد و معیشت خود بودند به‌طوری‌که تلاش دولتمردان در جهت افزایش رفاه عمومی و معیشتی آن‌ها باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید در اهداف و برنامه‌های کلان اقتصادی خود در کنار تغییرات در تیم اقتصادی نسبت به حل مشکلات اقتصادی و موانع تولید گام بلند، هوشمندانه و اساسی بردارد گفت: دولت باید از ارائه آمارهای واهی و غیرواقعی خودداری کند و نسبت به حل مشکلات اقتصادی، افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و نگرانی‌های موجود در بازار پاسخگو باشد.

فقدان شهردار رشت یکی از دغدغه شهروندان رشتی

کوچکی‌نژاد یکی از نگرانی‌ها و گله‌مندی اساسی مردم رشت را مسئله فقدان شهردار در کلان‌شهر رشت برشمرد و افزود: شهروندان رشت نسبت به عملکرد بسیار ضعیف شورای شهر گله‌مند هستند و لازم است دستگاه نظارتی و قضایی نسبت به آسیب‌هایی که به شهروندان وارد می‌شود پاسخگو باشد.

رشت سال‌هاست تثبیت مدیریت شهری را به خود ندیده است

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اینکه شهر رشت سال‌هاست تثبیت مدیریت شهری را به خود ندیده بیان کرد: عامل عدم تثبیت مدیریت شهری در رشت شورای شهری است که اعتماد مردم را جلب کرده و تعهد نیز کردند که دنبال منافع مردم در شهر باشند اما متأسفانه مشاهده می‌شود که منافع شخصی، باندی و جناحی را در آن لحاظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اهدافی را که شورای شهر دنبال می‌کنند به نفع مردم نیست و این شهر از عقب‌ماندگی‌های اساسی رنج می‌برد تصریح کرد: بیش از یک ماه به سال جدید مانده و انتظار شهروندان و مسافران از این کلان‌شهر این است که وقتی به این شهر وارد می‌شوند از فضای سبز زیبا، پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه، آسفالت، زیرساخت و یک مدیریت واحد شهری را در کل مشاهده کنند اما به هیچ‌کدام از دغدغه‌های شهروندان، گردشگران و مسافران در این شهر پاسخی داده نمی‌شود.

سؤال از وزیر کشور به خاطر ضعف در تثبیت شهری رشت

کوچکی‌نژاد با اذعان به اینکه ضعف موجود در تثبیت مدیریت شهری رشت دو بار از وزیر کشور مورد سؤال قرارگرفته افزود: وزیر کشور قول داده به‌زودی موضوع شهردار رشت را با تائید جذب یا تصمیماتی که در صورت عدم تائید وی وجود دارد را لحاظ کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر رشت حدود یک‌میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از یک‌میلیون نفر مسافر در ایام پرازدحام به آن وارد می‌شوند گفت: اداره یک شهر با بیش از دو میلیون نفر جمعیت در ایام پرازدحام که در آستانه آن قرار داریم ممکن نیست و ما از وزارت کشور در این خصوص گله‌مند هستیم و سریع باید رحمانی فضلی نسبت به تثبیت مدیریت شهری یا عدم تائید وی تصمیم صحیح و صریحی را بگیرد.

مسؤولین محلی از موضوع مدیریت شهری رشت پا پس می‌کشند

کوچکی‌نژاد با انتقاد از عدم نظارت و مدیریت در انتخاب شهردار رشت از سوی مسئولان محلی گیلان گفت: مسئولان محلی گیلان در خصوص موضوع شهردار رشت پای خود را عقب می‌کشند درحالی‌که در مسئله پیاده راه فرهنگی تاریخی شهر که با نظارت همین مدیران در مرکز شهر اجرا شد باعث شد بسیاری از مشکلات ازجمله قفل شدن بازار برای بازاریان و شهروندان ایجاد شود.

مسؤولین محلی پاسخگوی دغدغه شهروندان نباشند پیگیر حقوق شهروندان می‌شوم

وی بر ضرورت نظارت و بازسازی در پیاده راه فرهنگی تاریخی هسته مرکزی شهر رشت از سوی مسؤولان محلی گیلان تأکید کرد و گفت: اگر مسؤولان محلی گیلان به‌زودی در خصوص شیوه تردد و باز شدن بازار و پاسخگویی به دغدغه و گله‌مندی اصناف بازاریان و شهروندان پاسخ ندهند موضوع را از سوی دستگاه قضایی و نظارتی پیگیری و حقوق مردم را احقاق می‌کنم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه شورای ناظر بر شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در خصوص اعضای شورای شهر رشت نظارت بیشتری کنند خاطرنشان کرد: رئیس شورای ناظر بر شوراهای اسلامی شهر و‌ روستا شخص استاندار بوده که دو نماینده مجلس نیز در آنجا عضو هستند و باید هر چه سریع‌تر نسبت به تخلفات برخی اعضای شورا که پارلمان شهری را به کاخ خود تبدیل کرده و توجه ای به منافع مردم و شهروندان ندارند ورود کنند.

کم‌کاری دستگاه‌های نظارتی در کنترل بازار موردپذیرش مردم نیست

وی همچنین از نظارت برخی از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در سطح استان در شرایط کنونی انتقاد کرد و گفت: تحولاتی که در بازار گوشت، مرغ و سایر اجناس پیش می‌آید لازم است سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی و نهادهای مسئول به‌موقع، به‌اندازه و به‌جا ورود کنند و مانع از التهابات بیشتر در آن شوند چون طبق قانون این دستگاه‌ها موظف هستند کنترل بازار را در دست بگیرند و اینکه تولید مرغ یا گوشت در داخل کشور و در بازار کم باشد به‌هیچ‌وجه موردپذیرش مردم نیست.

حمایت اکثریت نمایندگان مجلس از گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات

عضو مجمع نمایندگان گیلان از دیوان محاسبات در خصوص ارائه گزارش‌هایی در رابطه با نوسانات بودجه‌ای در کشور تقدیر کرد و گفت: در طول ۱۲ سالی که در مجلس شورای اسلامی هستم از گزارشی که اخیراً از سوی دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه ارائه شد راضی‌ام و این موضوع موردحمایت اکثریت نمایندگان نیز قرارگرفته و لازم است به مجموعه آن‌ها خدا قوت گفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات