کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر خاطرات شهدا را بخوانید و الگو برداری کنید قطعا عامل جدایی با از خود گذشتگی ها در زندگی مشترک از بین می رود.
کد خبر: ۹۱۱۱۷۵۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت السلام محمد حسن حسینی بعد از ظهر امروز در نشست خانواده، بیان داشت: برای تربیت درست و اسلامی فرزندان مان باید مانند دوران انقلاب به تمامی نکات توجه کنیم و نکته حائز اهمیت، مقابله پدر و مادر در تاکید اشتباهات فرزندان است.
وی به نگرش در ویژگی های مثبت زندگی تاکید کرد و گفت : باید در مواقعی که حس خوبی نسبت به زندگی داریم، کاغذی بر داریم و شروع به نوشتن ویژگی های مثبت همسرمان کنیم تا در مواقع عصبانیت با مروری بر آن، دیدگاه مثبتی به زندگی پیدا کنیم.
این کارشناس مسائل خانواده به 3 هدف از ازدواج اشاره کرد و افزود: ما با ازدواج باید آرامش پیدا کنیم اگر به این مهم دست پیدا نکردیم تنها دلیل اینست که مسیر درستی را پیش نگرفتیم. مولفه های بعدی ازدواج دوستی و محبت است؛ لذا هر از گاهی باید این سوال را هر فردی از خود بپرسد چقدر به این اهداف بعد از ازدواج رسیده است تا بتواند با نگاهی به پشت سر راه درستی را به جلو پیش گیرد.
حسینی بیان کرد: اغلب جدایی ها در 5 سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد چون این مدت زن و مرد در حال شناخت دقیق یکدیگرند تا بتوانند اعتماد لازم را برای ادامه زندگی بدست آوردند. در حین این زمان آنان اغلب دچار بزرگترین اشتباه نسبت بهم می شوند چون سعی دارند همدیگر و مانند خود کند و توجه ندارد که سبک زندگی شان با هم کاملا متفاوت بوده است.
وی با بیان اینکه کارشناسان عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی را عامل اصلی جدایی می دانند، ادامه داد: وجود مشکل در بین هر زن و شوهر یک امر عادیست. بعضی از اختلافات طبیعی است، ولی دیدگاه خانواده ها نسبت به آن غیر طبیعی شده، چون عدم آگاهی نسبت به ویژگی های متفاوت زن و مرد در زمینه ی شنیداری، نیمکره مغز، علایق و... کاملا یک مسئله علمی و ثابت شده است که فقط باید آنان با علم به این موضوع زندگی مشترک خود را مدیریت کنند.
این کارشناس مسائل خانواده گفت: مردان مسائل را بطور کلی بررسی می کنند ولی بانوان به جزئیات تاکید دارند. این تفاوت در نیمکره های مغز زن و مرد بصورت علمی به اثبات رسیده چون خانم ها نیمکره راست مغزشان بیشتر فعالیت دارد تا احساس، خلاقیت، صمیمیت و همدردی در آنان مشهود باشد و بدین دلیل خانم ها به شدت عاطفی هستند. ولی این موضوع در نیمکره چپ آقایان اتفاق می افتد تا تفکر، منطق، ریاضی و جدیت در آنان شکل بگیرد.
حسینی ادامه داد: همین موضوعات علمی ساده را افراد بعد از ازدواج در نظر نمی گیرند و پس از اختلافات شدید به مشاوره خانواده مراجعه می کنند و دائم درصدد جست‌وجوی مقصر هستند، در صورتیکه این مسائل برای مشاور ها کاملا عادی و ملموس است.
وی در پایان افزود : اغلب زندگی های مشترک بخاطر غرور و زیاده خواهی ازهم می پاشد. اگر خاطرات شهدا را بخوانید و الگو برداری کنید قطعا این عامل مخرب با از خود گذشتگی ها از بین می رود.
گفتنی است نشست خانواده مطهر، ویژه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و آستان امامزاده شیخ صدوق (ره) برگزار شد./انتهای پیام

ارسال نظرات