حضرت زینب ی قهرمان قیام عاشوراست، وقتی تمام گرفتاری ها بر اسرا غالب می شد، آنها به حضرت زینب کبری(س) پناه می آوردند و حضرت نیز به همه استحکام می بخشید.
کد خبر: ۹۱۱۱۷۷۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، زهرا وفایی نژاد مدیر مدرسه فاطمیه پاکدشت در گفت و گو با خبرنگاران درباره نقش حضرت زینب(س) در کربلا، گفت: حضرت زینب کبری قهرمان قیام عاشوراست، ایشان که در کربلا پا به پای امام معصوم حرکت می کرد، از کربلا تا شام، پناه زنان، کودکان و اسرای دشت کربلا بود، وقتی تمام گرفتاری ها بر اسرا غالب می شد، آنها به حضرت زینب کبری(س) پناه می آوردند و حضرت نیز به همه استحکام می بخشید.
وی افزود: نقش حضرت زینب کبری در بقای اسلام و امتداد قیام عاشورا بسیار پررنگ و قوی است و هیچ الگویی مانند حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری و حضرت معصومه(س) برای زنان ما نیست. ایشان علاوه بر این که بانوی قهرمان کربلا و پیام رسان قیام عاشورا بود، بعد از این قیام نیز فداکاری های زیادی برای زنده نگه داشتن واقعه عاشورا انجام داد. سخنرانی معروف ایشان در کوفه، مردم را به یاد خطبه های حضرت علی(ع) می انداخت، ایشان در زمان اسارت، پشت پناه کودکان و خانواده به ویژه فرزندان حضرت امام حسین(ع) بود. بعد از قیام عاشورا، در مجالس مختلف به ویژه در بین بانوان حاضر می شد و به عنوان شاهدعینی واقعیت های این قیام را به گوش مردم می رساند و اینگونه به حیات اسلام کمک نمودند و اگر ایشان نبودند به واقع اسلام در همان زمان در معرض خطر بزرگ و جدی قرار می گرفت .
وی ادامه داد: زینب(س) كه حضور هفت معصوم را در طول زندگی خود درك كرده، در تمامى ابعاد ولایت مدارى (معرفت امام، تسلیم بى چون و چرا بودن، معرفى و شناساندن ولایت، فداكارى در راه آن و) ... سر آمد است. زینب(س) به خوبى درس ولایت مدارى را از مادر(وقتی خود را سپر امام علی (ع) کرد) یاد گرفت و آن را به زیبایى در كربلا به عرصه ظهور رساند. از یك سو در جهت معرفى و شناساندن ولایت، از طریق نفى اتهامات و یادآورى حقوق فراموش شده اهل بیت تلاش كرد. از جمله در خطبه شهر كوفه فرمود:« وانى ترحضون قتل سلیل خاتم النبوه ومعدن الرساله وسید شباب اهل الجنه (17)؛ لكه ننگ كشتن فرزند آخرین پیامبر و سرچشمه رسالت و آقاى جوانان بهشت را چگونه خواهید شست؟»از سوى دیگر سر تا پا تسلیم امامت ‏بود؛ چه در دوران امام حسین علیه السلام و چه در دوران امام سجاد علیه السلام.
استاد حوزه با بیان اینکه طلاب باید از آن حضرت درس شجاعت و ایستادگی بگیرند، افزود: این که در موارد حساس جامعه (در همین زمان) از اسلام دفاع کرده و برای بیان حق و حقیقت از هیچ چیزی فرو گذاری نکنند. درس مقاومت و بردباری در برابر حکمت خداوند متعال و ناملایمات روزگار و به عنوان یک زن طلبه با پا گذاشتن در این راه نمونه باشد .
وی در پایان مطرح کرد: سراسر زندگی حضرت زینب (س) خدمت به اسلام و بشریت بوده و هست و ما مفتخریم که دنباله رو چنین شخصیت های بارزی باشیم که در تمام جهان شناخته شده هستند /#

ارسال نظرات