خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی خبر داد

اعلام جرم علیه ۵۰ واحد متخلف در آذربایجان‌غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۵۰ مورد اعلام جرم بر علیه واحدهای تولیدی صورت گرفته که تا اصلاح موارد مورد نظر پروانه استاندارد به این واحدها داده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۸۲۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، منصور جلایر ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال ۴۳۷ مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی داده شده است، اظهار کرد: همچنین امسال ۵۰ مورد اعلام جرم بر علیه واحدهای تولیدی صورت گرفته که تا اصلاح موارد مورد نظر پروانه استاندارد به این واحدها داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد در همه کشورها یک سازمان فراملی بوده که مسیر حرکت، توسعه، ایمنی، سلامت و کیفیت جامعه به عملکرد مناسب این سازمان وابسته است، افزود: بند ۲۴ ابلاغ اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم سازمان ملی استاندارد را مورد خطاب قرار داده است که همین موضوع اهمیت وظایف این سازمان را نشان می‌دهد و نقش مهمی را در راستای عمل به محورهای اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تدوین استاندارد‌های ملی یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد است، ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲۱ مورد استاندارد ملی تدوین شده بود که این تعداد در حال حاضر در سطح کشور به ۳۲ هزار و ۸۰۰ مورد رسیده و در آذربایجان‌غربی تعداد تدوین‌های استاندارد ۳۰ مورد است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ۲۸ فرآورده ملی استاندارد کنترل می‌شد که اکنون این تعداد ۳۹ هزار و ۵۸۰ مورد است، عنوان کرد: تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد در آذربایجان‌غربی هزار و ۱۷۲ مورد است و تعداد پروانه‌های استاندارد صادر شده پیش از انقلاب در کل کشور سه هزار مورد است.

جلایر با اشاره به اینکه مدیران کنترل کیفت تایید صلاحیت شده در سطح کشور ۲۲ هزار و ۴۰۰ و در آذربایجان‌غربی ۶۳۴ نفر است، تصریح کرد: در راستای واسپاری وظایف سه هزار و ۲ آزمایشگاه تخصصی توسط بخش خصوصی در سطح کشور ایجاد شده که این تعداد در آذربایجان‌غربی ۹۷ مورد است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار