خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: تا پایان امسال تمام روستاهای آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۱۱۸۴۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، اکبر حسن بگلو امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه 40 سالگی انقلاب اسلامی در پارک جنگلی ارومیه در جمعه خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون و 238 هزار مشترک یعنی 100 درصد شهرهای استان و بالغ بر 2 هزار 838 روستا تحت پوشش شبکه برق هستند.

وی افزود: 81 درصد از مشترکین برق آذربایجان غربی خانگی، 2.6 درصد عمومی 1.6 درصد کشاورزی، نیم درصد صنعتی و 14 درصد نیز مشترک تجاری اند.

حسن بگلو گفت: قبل از انقلاب فقط 96 روستای استان از نعمت برق استفاده می‌کردند که این رقم هم اکنون به 2 هزار 838 روستا رسیده است، 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان تحت پوشش شبکه برق هستند و فقط 25 روستای کمتر از 10خانوار داریم که تا پایان امسال نیز برق رسانی به انها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: فقط 8 هزار و 400 خانوار شهری ما که در حاشیه شهرها ساخت و ساز غیر قانون انجام داده‌اند و قانون اجازه واگذاری برق به آنها را به ما نمی‌دهد از نعمت برق برخوردار نیستند و اگر قانون اجازه بدهد هیچ محدودیتی برای واگذاری اشتراک برق به هیچ نقطه‌ای از استان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: برآنیم که 100 درصد خدمات شرکت برق را غیرحضوری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که هیچ مشترکی به اداره برق مراجعه نگند و هم اکنون 11 خدمت شرکت برق غیرحضوری و مجازی شده است.

حسن بگلو افزود: امروزه در حوزه برق و برق‌رسانی هیچ عقب‌ماندگی در شاخص‌های کشوری نداریم و ایران در این عرصه در دنیا مقام چهاردهم و در خاورمیانه مقام اول را در تولید برق دارد، هم اکنون مازاد تولید ما در حال صادر به کشورهای همسایه است.

انتهای پیام

ارسال نظرات