خبرهای داغ:
میانگین بارشهای خراسان جنوبی با بارندگیهای اخیر، نسبت به میانگین بلندمدت از ابتدای سال زراعی تاکنون به حد نرمال رسیده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۵۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان گفت: براساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای سال زراعی تاکنون در استان 53 میلیمتر باران باریده است که نسبت به میانگین بلندمدت 1.4 درصد کاهش و درحد نرمال می باشد.

آقای نخعی با بیان اینکه بلحاظ بارشها در بین 31 استان کشور، در حال حاضر در ردیف دهم خراسان جنوبی قرار دارد، افزود: بصورت منطقه ای در استان ، منطقه زیرکوه با بارش 105 میلیمتری باران از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به سایر مناطق استان بیشترین بارشها را داشته و نسبت به میانگین بلند مدت مقدار نزولات جوی افزایش 45.5 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه قاین در این مدت با بارش 122.8میلیمتری و افزایش 41.6 درصدی نسبت به میانگین بلند مدت در ردیف دوم بارشها دراستان قرار دارد، گفت: بیرجند با بارش 94.6 میلیمتر و افزایش 30 درصدی سوم، سربیشه با بارش 75میلیمتری و افزایش 17.7 درصدی چهارمین شهرستان به لحاظ مقدار بارشها و فردوس با 80.8 میلیمتر باران  و افزایش 4.5 درصدی نسبت به میانگین بلندمدت پنجمین شهرستانی است که از بارشهای بیشتر از نرمال  برخوردار شده اند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان  افزود: نهبندان با بارش 32.3 میلیمتر و بشرویه با بارش 43.4 میلیمتر از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت، 23.3 درصد کاهش دارد که به لجاظ مقدار بارشها کمترین نزولات جوی را نسبت به سایر شهرستانها  داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها