پژوهشگر در حوزه مبانی انقلاب اسلامی گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب و اهداف انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۸۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی دانش در یاداواره شهدای روستای دیزج شهرستان شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این روستا برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که خدای تبارک و تعالی به ما روزی کرد دل و جان ما را با نام و یاد خودش و ارزش‌های الهی پیوند زد و دل ما را مشتاق خودش و اولیای خودش از جمله شهدای عزیز قرار داد.
وی افزود: در موضوع زنده نگه داشتن یاد شهیدان عزیز و از جمله برگزاری یادواره شهدا این تعبیر حضرت آقا که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست، با این مضمون در ذهن همه‌ی ما هست.
عضو شورای علمی معاونت آموزش موسسه روایت سیره شهدا قم خاطر نشان کرد: سوال این است که آیا همه‌ی کسانی که اقدام می‌کنند به احیای نام شهدا و ارزش نام و یاد شهیدان از اجر و مقام شهادت که در این کلام، ولی تجلی پیدا کرده است بهره‌مند هستند یا خیر؟
وی تصریح کرد: به زبان ساده اگر ما یادواره شهید می‌گیریم و از شهید صحبت می‌کنیم به این معناست که الان ما به اجر شهادت رسیدیم این تعبیر حضرت آقا یا مطلق است یا یک شرطی دارد. در جای دیگر ایشان فرمود، که اگر شهیدان عزیزند که عزیزتریند اگر گرامی اند که گرامی ترینند زنده نگه داشتن نام و یاد آن‌ها به زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب و اهداف انقلاب است.
مدرس تاریخ اسلام و کلام در حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر بی توجهی به احیای نام شهیدان شود اگر نگوییم گاهی وقت‌ها از طریق دشمن بر علیه خودمان استفاده بشود، حداقل اش این است که ما به آن مقام و منزلت، به آن پاداش موعودی که به ما وعده دادند نمی‌رسیم.
وی با تاکید بر توجه به سیره شهدا در زمان حاضر که تمام توطئه‌های دشمنان در راستای محو این فرهنگ است گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ شهدا با برگزاری این چنین محافلی رونق پیدا کند و فراموش نشود.
در این مراسم مهدی فرهنگ به مرثیه سرایی پرداخت و در حاشیه این یادواره ایستگاه صلواتی و نمایشگاه برپا شد.
این یادواره به همت پایگاه قمر بنی هاشم (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف، و ستاد یادواره شهدای دیزج به یاد ۳۷ شهید گلگون کفن این روستا از جمله شهیدان حاج نعمت الله زالویی، علیمحمد حیدری، ابراهیم علیمحمدی، محمد نوروزی، علیرضا ابراهیمی، عباس و حسن بیرجندی، مهدی جمعه، حسین ابراهیمی، حسین نوروری، محمدرضا علیمحمدی و رمضانعلی نوری برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها