گزارش بسیج از آیین تقدیر از جهادگران عرصه بهداشت و درمان:

سردار نظری: زمینه ورود به دهه پنجم انقلاب فراهم شده است/ دارابی: ارتقاء شاخص سلامت پس از پیروزی انقلاب/ اسماعیل‌زاده: ارائه ۲۷ هزار خدمت به مناطق محروم در سال جاری/ تاج فرد: ۲۶۹ کانون جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شد

آیین تقدیر از جهادگران عرصه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار دانشجو این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۹۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در آیین تقدیر از جهادگران عرصه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار دانشجو این دانشگاه مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران را استقرار، حفظ و استحکام نظام اسلامی دانست و افزود: حیات طیبه ما در گرو بقا و استحکام نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: ملت ما میان نظام مقدس اسلامی و عملکرد مسئولان تفاوت می‌گذارند که این را می‌توان با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن دید که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی باز هم حماسه دیگر خلق کردند.

وی با اشاره به تولیدقدرت نرم و گسترش اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اندیشه ناب جوامع اسلامی را بطور خاص و جامعه بشریت را بطور عام تحت تاثیر قرار داده است.

سردار نظری بیان داشت: ما استحکام سیاسی، قدرت منطقه ای، نظامی و نیز قدرت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و عمرانی و ... را به دنیا ارائه کردیم و امروز زمینه برای ورود به دهه پنجم انقلاب در همه عرصه‌ها فراهم شده است.

دکتر محمد رضا دارابی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این همایش با بیان اینکه جهاد گران با روحیه تلاشگری و مسئولیت پذیر همراه با خلوص و صداقت نقش موثری در رشد کشور در عرصه‌های مختلف شده است خاطر نشان کرد: مردم ایران از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در عرصه‌های مختلف نشان داده اند که با روحیه جهادی می‌توانند از مشکلات عبور کنند و رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور را رقم بزنند.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص سلامت، افزایش تعداد نیرو‌های آموزش دیده تخصصی و فوق تخصصی، گسترش مراکز بهداشتی و درمانی، گسترش خدمات سلامت محور در تمام نقاط کشور و ارتقاء جایگاه کشور در این زمینه در سازمان بهداشت جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به طور حتم این موفقیت‌ها در سایه روحیه جهادی است که در میان فعالان عرصه سلامت در حوزه‌ها و رده‌های مختلف وجود دارد و اگر این روحیه وجود نداشت نمی‌توانستیم از مشکلات عبور کنیم و به موفقیت‌های ملی و بین المللی دست پیدا کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال‌های اخیر خدمات حوزه بهداشت و درمان و رشد شاخص‌های بهداشتی ارتقاء چشمگیری داشته است خاطر نشان کرد: شتابی که در حوزه‌های مختلف سلامت در این مدت ایجاد شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی کم نظیر بود.

وی ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی جدید، ساخت بیمارستان ها، کاهش هزینه‌های درمان، طراحی سند توسعه سلامت استان، حضور مستمر مسئولان در شهرستان‌ها و لمس عینی مشکلات مردم، ایجاد گروه‌های جهادی در حوزه سلامت در مدیریت فرهنگی، سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، راه اندازی مجامع سلامت را از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر برشمرد.

دکتر دارابی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای به ویژه در ارتقاء سلامت در مناطق کم برخوردار داشته است اظهار امیدواری کرد: فعالیت‌های جهادی در بخش‌های مختلف سلامت بیش از پیش ادامه داشته باشد تا شاخص‌های بهداشتی رشد بیشتری داشته باشد.

دکتر اسماعیل زاده؛ مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه مراسم تجلیل از جهادگران حوزه سلامت با بیان اینکه در سال جاری با همکاری کانون ها، سازمان‌ها و معاونت‌های دانشگاه برنامه‌های جهادی دانشگاه به شکل منسجم در مناطق محروم و کم برخوردار برگزار شد خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷ اردوی جهادی با مشارکت ۵۴۰ نفر با محوریت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در اردو‌های جهادی سال جاری حدود ۲۷ هزار خدمت به ساکنان مناطق محروم و کم برخوردار ارائه شد و سه هزار ویزیت پزشک انجام و در صورت نیاز بیماران به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده شدند.

اسماعیل زاده با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در قالب اردو‌های جهادی اظهار کرد: در این مدت سه هزار و ۸۰۰ خدمات دندان پزشکی را دریافت کردند و هفت هزار نفر نیز زیر پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند.

اجرای برنامه‌های غربالگری سلامت (فشار خون، دیابت) برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر، ارائه خدمات بینایی سنجی به دو هزار و ۳۰۰ نفر و اهدای رایگان عینک به افراد نیازمند، ارائه آموزش‌های پیشگیری از HIV به بیش از سه هزار نفر و انجام تست‌های سریع و ارائه ۵۰۰ خدمت مامایی را از جمله خدمات ارائه شده برشمرد.

وی تصریح کرد: مجموعه خدمات ارائه شده با استفاده از امکانات موجود دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی و بسیج جامعه پزشکی انجام شد.

در ادامه این همایش تاج فرد؛ دبیر ستاد مرکزی اردو‌های جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۶۰ دانشگاه ستاد این اردو‌ها را در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل دادند و ۲۶۹ کانون جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شد.

وی ادامه داد: بیش از هزار و ۱۰۰ اردوی سلامت را از شروع این اردو‌ها تا پایان شهریور ۹۷ انجام شده است و تعداد بیش از ۱۶ هزار دختر و ۱۲ هزار و دویست نفر پسر در این اردو‌ها شرکت کردند و در مجموع با حضور اساتید و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۴۲ هزار نفر وارد جهاد عرصه سلامت شده اند.

تاج فرد بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۰ گروه جهادی دانشگاهی در سراسر کشور به مناطق محروم مراجعه کردند و ۱۰ هزار نفر دانشجو و اساتید دانشگاه علوم پزشکی در این اردو‌های جهادی شرکت کردند و به مردم مناطق محروم و کم برخوردتر خدمات پزشکی ارایه دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار