نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی راهکار هدفمند شدن کالاهای وارداتی مثل گوشت را اعطای کارت اعتباری و تعیین نوع و سهمیه خرید معرفی کرد.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۰۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  که برای پاسخگویی به سوالات مردمی و به دعوت پایگاه و مسجدامام رضا(ع) حوزه ۵ ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه سلمان مشهد در جمع نمازگزاران و بسیجیان حاضر شده بود، ضمن اشاره به حضور شوکه کننده و حیرت انگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجلیل از این حضور به بیان تفاوت انقلاب‌های صورت گرفته در کشور‌های مختلف با انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
 
وی انقلاب لیبرالی فرانسه، انقلاب طبقاتی روسیه و نیز شورش‌ها و انقلاب‌های دیگر دنیا همچون استقلال طلبی امریکا از انگلستان را بر محور مخالفت با استبداد گروهی خاص و حرکت در جهت یک توافق عمومی معرفی کرد و انقلاب اسلامی را انقلابی دانست که پس از تجربیات متعدد انقلاب از زمان قیام تنباکو و به فاصله‌های ۱۰ یا ۱۵ ساله با نام‌هایی، چون مشروطه و ملی شدن نفت و همگی با هدایت گری و رهبری یکی از رهبران دینی صورت گرفت.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تفاوت عمده‌ انقلاب اسلامی  با انقلاب‌های پیش از خود و نیز با دیگر نمونه‌های خارجی را الهی بودن آن دانست و گفت: این انقلاب در جهت اجرای احکام خدا صورت گرفت.
 
وی افزود: مسیر تحقق این انقلاب نیز در دستان مردم و با به کارگیری منابع خاص و رجوع به مراجع خاصی که در این ریل گذاری تعریف شده بودند، تعیین شده است و لذا امام راحل تنها نفی استکبار جهانی یا عدالتخواهی را هدف قرار نداده بود که در واقع این امور هم در ذیل عنوان کلی اجرای احکام خدا، و در دل آن‌ها جای گرفته بود، اما بعنوان هدف غایی این قیام تعریف نشده بود.

قاضی زاده هاشمی سپس در پاسخ به سئوالاتی پیرامون عملکرد مسئولین در قضایایی، چون برجام، FATF و نیز برنامه مجلس و دولت برای اصلاح بانکداری و اقتصاد و رسیدگی به معیشت مردم، مبارزه با فساد، استانی شدن انتخابات مجلس و استضیاح رئیس جمهور به بیان مطلب پرداخت.

وی تصویب لایحه‌هایی همچون CFT و پالرمو و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس را ناشی از وزن رأی نمایندگان و ریشه  در تقابل تفکری با گفتمان امام و رهبری تعریف نمود و افزود : اینکه این ماجرا برای آقای لاریجانی سوژه‌ای شده است که ۲۰ دقیقه‌ای برجام را تصویب نموده به این معنی نیست که اگر موافق و مخالف سخن می‌گفتند، رأی نمایندگان تغییری می‌کرد، چرا که وزن رأی مشخص بوده و هیچ کس ناآگاهانه در مخالفت و یا موافقت برجام رأی نداده است.

این مقام مسئول در ادامه در مورد مسائل اقتصادی به ورود مجلس به بحث بانکداری اسلامی و اصلاح ساختار ربوی بانک و قانون جامع پیشنهادی دیگر نماینده‌ی مشهد اشاره کرد و افزود: فعلا علی رغم مقاومت‌هایی که صورت می‌گیرد یک شورای فقهی به بانکداری افزوده ایم.
 
وی همچنین به ضرورت اعطای کارت اعتباری مشخص برای تأمین معیشت مردم و ضرورت جرأت به خرج دادن دولت و نهراسیدن از اصلاح قیمت های گوشت و بنزین و... پرداخت و راهکار هدفمند شدن کالای وارداتی مثل گوشت که ۱.۳ برابر سال گذشته صورت گرفته، اما عملا معلوم نیست کجاست را اعطای کارت اعتباری و تعیین نوع و سهمیه خرید معرفی کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  همچنین به لایحه‌ی کمیسیون تلفیق برای بودجه‌ی ۹۸ اشاره کرد و گفت: بر اساس آن حداقل حقوق بازنشستگان به ۲.۵ میلیون تومان می‌بایست برسد.
 
وی همچنین به بیانیه‌ی مقام معظم رهبری در آستانه‌ی دهه‌ی پنجم انقلاب اسلامی و درخواست و مهلت تعیین شده‌ی ۴ ماهه ایشان برای اصلاح صرف درآمد‌های نفتی و ممنوعیت صرف پول‌های نفتی در زمینه‌ای غیر از زیرساخت‌ها و توسعه‌ای و لزوم تأمین بودجه‌ی جاری دولت و حقوق‌ها از درآمد‌های داخلی از طریق اصلاح نظام مالیاتی اشاره نمود.

قاضی زاده هاشمی در مورد استانی شدن انتخابات‌ مجلس از نظر موافق خود با این طرح به صورت مشروط سخن گفت و افزود: آن چه مطلوب ماست طرح سه قلویی است که با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان و نظر حقوق دانان این شورا نوشته شده و انتخابات مجلس را چیزی شبیه پارلمان عراق می‌نماید که سهم هر اقلیت و قومی در مجلس شورای اسلامی را مشخص می‌نماید.
 
وی جاسوسی بودن رفتار دولت را رد کرده و مقایسه این دولت را با دوبت بنی صدر و طرح این سوال را بدون موضوعیت و غلط دانست و گفت: راهکار مطالبه صحیح مسائل کلان کشور  دقت در رقم زدن آگاهانه  سرنوشت توسط مردم در پای صندوق های رأی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها