خبرهای داغ:
عصر روز گذشته یک‌دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند، در جاده خاش ــ زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۱۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم ، عصر روز گذشته (24 بهمن) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند، در جاده خاش ــ زاهدان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

روابط عمومی قرارگاه نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای پیرامون این حمله انتحاری آورده است: در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن 22 بهمن ماه‌، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران‌، شامگاه امروز (‌چهارشنبه 24 بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه‌، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش ــ زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

سرلشکر جعفری: انتقام خون شهدای حادثه تروریستی زاهدان را خواهیم گرفت

در پی حمله انتحاری شامگاه گذشته( 24 بهمن ماه) به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام در محور خاش- زاهدان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی گردید، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

‌متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جنایت وحشیانه تروریستی شامگاه گذشته که منجر به شهادت 27 تن از برترین فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجروح شدن جمعی دیگر از حافظان امنیت و مرزهای میهن اسلامی، آن هم تنها 2 روز پس از حماسه معجزگون حضور دهها میلیونی ایرانیان انقلابی، فهیم و زمان شناس گردید، حکایت از تاثیر سیلی سخت مردم ایران به سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و تروریسم آمریکایی و اقدام شیطانی آنان در انتقام از این شکست تاریخی و ماندگار دارد.

از دولت برادر پاکستان و نهادهای امنیتی و ارتش این کشور همسایه انتظار است با تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران، عرصه را بر تروریست‌های تکفیری و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آنها امکان هرگونه اقدام ضد امنیتی و مخاطره انگیز را از آنان سلب نماید.

با محکومیت شدید این جنایت تروریستی، شهادت پاسداران و بسیجیان این حادثه را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور و مجاهد استان اصفهان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان می‌دهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راسخ تر و مصصم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی خواهد گرفت.

مردم سیستان و بلوچستان برای کمک به مجروحان حادثه تروریستی 500 واحد خون اهدا کردند

سهیلا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی وقوع حادثه تروریستی محور زاهدان- خاش و فراخوان مردمی این سازمان، از شب گذشته تاکنون حدود 500 واحد خون توسط مردم استان اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر نیز شمار زیادی از مردم استان جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند و با وجود آنکه تاکنون تمامی نیازهای مجروحان این حادثه تامین شده، با توجه به اینکه تعداد زیادی بیمار خاص نیازمند دریافت خون در استان وجود دارد، همچنان نیازمند اهدای خون هستیم که کمبود ایجاد شده را جبران کنیم.

‌وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی تنها نیاز 2 روز سیستان و بلوچستان را تامین می‌کند، افزود: سیستان و بلوچستان بالاترین آمار مبتلایان به بیماری تالاسمی را در کشور دارا است و نیاز استان روزانه حدود 400 واحد خون و فرآورده خونی است که همین امر موجب شده همواره با کمبود خون مواجه باشیم.

آیت‌الله مظاهری: جنایت‌های شرارت‌بار، ملت ایران را در پیمودن راه نورانی اسلام دچار تردید نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس حوزه علمیه اصفهان، در پیام تسلیت آیت‌الله مظاهری به مناسبت شهادت جمعی از پاسداران استان اصفهان در واقعۀ تروریستی سیستان و بلوچستان آمده است: بار دیگر دست پلید و جنایتکار دشمنان تکفیری اسلام و انقلاب اسلامی، حادثه‌ای تلخ و اسفبار را به‌وجود آورد و جمعی از پاسداران عزیز و جان‌برکف را که از مأموریت صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی باز می‌گشتند به شهادت رسانید. قطعاً این‌گونه جنایت‌های شرارت‌بار، ملت عظیم‌الشّأن ایران را در پیمودن راه نورانی اسلام و تشیع و اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السلام»، دچار تردید و یأس نخواهد نمود.

‌در ادامه این پیام عنوان شده است: با اظهار تأسف و تأثر، شهادت این عزیزان را که از استان شهیدپرور اصفهان بوده‌اند، به همه بازماندگان و خاندان این شهیدان راه خداوند تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان و رحیم، صبر و تسلی و سکینه برای قلب‌های داغدار و دل‌های ماتم‌زده و عزادار آنان مسألت می‌کنم و از پیشگاه خداوند می‌خواهیم که این ملت بزرگ و امتحان‌داده در راه او را از شرّ دشمنان جنایتکار حفظ فرماید. انّه ولیّ النّعم.

دشمنان دخیل در طراحی و اجرای جنایت تروریستی زاهدان به‌زودی پاسخ جنایتشان را می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراوان، سرتیپ ابوالفضل شکارچی پیش از ظهر امروز در سومین همایش سالانه "نقش علما، روحانیون و نخبگان در مقابله با جریانات تکفیری" در سراوان اظهار داشت: اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها در محور زاهدان- خاش با هدف تلخ کردن کام ملت ایران در پی شیرینی حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران تلاش داشتند در راهپیمایی 22 بهمن ناامنی ایجاد کنند، افزود: مردم غیور شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در کنار دیگر اقشار ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال حماسه‌آفرینی کردند و همین موضوع سبب خشم دشمنان نظام و انقلاب شد.

‌سرتیپ شکارچی تصریح کرد: بی‌شک دشمنان ملت ایران که در طراحی و اجرای این اقدام جنایتکارانه دخیل بوده‌اند به‌زودی پاسخ این جنایت را خواهند گرفت و سیلی محکمی از نیروهای امنیتی خواهند خورد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان این ملت چشم دیدن پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان را ندارد و در همین راستا دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، اما این مردم همیشه در صحنه و هوشیار هرگز اجازه بهره‌برداری سوء را به دشمنان نخواهند داد.

خانواده مجروحان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان عازم زاهدان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دقایقی پیش همراه با پیکر پاک 27 شهید حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، تعدادی از مجروحان این حادثه نیز به اصفهان انتقال یافتند تا تحت درمان قرار گیرند.

با این حال 5 نفر از مجروحان این حادثه که امکان اعزام آنها به اصفهان فراهم نبود در حال حاضر در زاهدان بستری هستند که براساس اعلام جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خانواده این مجروحان عازم زاهدان می‌شوند.

سردار مجتبی فدا بیان کرد: خانواده 5 مجروحی که هم اکنون در زاهدان بستری هستند می‌توانند با هواپیمای حامل پیکر شهدا، به زاهدان اعزام شوند.

ماموریت لشکر امام حسین(ع) سپاه در محرومیت‌زدایی و تامین امنیت مرزهای جنوب‌شرق با قدرت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار مجتبی فدا با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حادثه تروریستی اخیری که شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و منجر به شهادت 27 نفر از رزمندگان لشکر مقدس امام حسین(ع) اصفهان شد، جا دارد که ما نیز شهادت این بزرگواران را هم به مردم شهیدپرور اصفهان و هم به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت عرض کنیم.

وی ادامه داد: در طول انقلاب و قبل از انقلاب، اصفهان و مردم اصفهان همیشه در خط نخست دفاع از انقلاب، نظام و ایثار و شهادت حضور داشتند و این در حالی است که قبل از انقلاب، اصفهان نخستین شهری بود که در آن حکومت نظامی برقرار شد و یک دهم از شهدای کشور در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس متعلق به اصفهان است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: در زمان دفاع از حریم ائمه معصوم و دفاع از حرم نیز، شهدا و رزمندگان اصفهان نقش ویژه‌ای را دارا بودند و امروز نیز رزمندگان لشکر مقدس امام حسین(ع) در سالگرد شهادت علمدار خود، شهید حاج حسین خرازی و شهدای عملیات کربلای 4 و 5 شاهد حماسه دیگری بودند.

وی افزود: ما از این حوادث، توطئه‌ها و اقدامات تروریستی در طول انقلاب زیاد داشته‌ایم و نه تنها نترسیدیم بلکه ثابت، پای برجا و استوارتر ضمن تشییع شهدای گرانقدرمان، آمادگی داریم که در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی خود جان ناقابل، آبرو و حیثیت خود را فدا کنیم.

سردار فدا درباره حادثه شب گذشته بیان کرد: شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در حال برگشت به مسیر منزل و بعد از مدتی که در مأموریت منطقه عمومی سراوان بودند، در جاده اصلی خاش به زاهدان مورد حمله انتحاری یک دستگاه خودرو سواری قرار گرفتند، به گونه‌ای که خودرو وانت در جهت مسیر اتوبوس و با نزدیک شدن به اتوبوس عملیات انتحاری خود را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان 27 نفر از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 12 نفر نیز مجروح شدند که 7 نفر از این مجروحان همزمان با پیکر مطهر شهدا به اصفهان منتقل می‌شوند و سایر مجروحان پس از گذراندن روند درمان خود به اصفهان منتقل خواهند شد.

‌جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: مراسم استقبال از شهدا هم‌اکنون در فرودگاه بدر اصفهان صورت گرفت و پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به وسیله هواپیمای نیروی هوایی سپاه به اصفهان منتقل شد. این در حالی است که مراسم وداع با شهدا روز جمعه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) برگزار می‌شود و بعدازظهر شنبه مراسم تشییع شهدا با حضور یکی از مسئولان و فرماندهان لشکری در اصفهان برگزار خواهد شد و مراسم تشییع شهدای شهرستانی نیز صبح روزهای شنبه و یکشنبه صورت می‌گیرد.

وی پیرامون تعداد دقیق شهدا تصریح کرد: طبق آخرین وضعیت و آماری که داریم، شهر اصفهان 5 شهید، خمینی‌شهر و درچه 5 شهید، نجف‌آباد 2 شهید، شهرضا 2 شهید، سمیرم 2 شهید، کاشان 3 شهید و فولادشهر، شاهین‌شهر، فلاورجان، خور و بیابانک، چادگان، تیران و آران و بیدگل نیز هرکدام یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

سردار فدا اظهار داشت: اکثر شهرهای استان شاهد حضور و تشییع پیکر شهدا هستند و رزمندگان، پاسداران و بسیجیان همه شهرستان‌های اصفهان در این مأموریت نقش و حضور دارند. مراسم بزرگداشت همه شهدا نیز به صورت جمعی از سوی مسئولان استان، ائمه جمعه، فرمانداران، ستاد سپاه صاحب الزمان‌(عج)، لشکر مقدس امام حسین(ع)، خانواده معظم شهدا و بنیاد شهید از ساعت 9 تا 11:30 صبح یکشنبه در خیمه گلستان شهدای استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخشی از مأموریت جنوب شرق و حفاظت از مرزهای جنوب شرقی کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شده و لشکر امام حسین(ع) نیز در راستای کمک به نیروی زمینی سپاه، مأموریت تأمین و برقراری امنیت حدود 180کیلومتر از مرزهای جنوب شرقی کشور و همچنین محرومیت‌زدایی مردم آن منطقه را بر عهده دارد. ما از اقدامات و حوادث کور هیچ باکی نداریم و این مأموریت کماکان ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی: دشمنان بدانند انتقام سختی از عاملان حادثه تروریستی زاهدان خواهیم گرفت

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عرض اندام قدرتمندانه‌ای در مقابل آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی صورت گرفت و ملت ایران تودهانی محکمی به یاوه گویان انقلاب زد.

وی افزود: دشمنان برای تلخ‌کردن کام ملت قدم برداشتند غافل از اینکه فرهنگ شهادت بخشی از زندگی ماست و در طول 40 سال گذشته نیز حوادثی را رقم زدند اما تاثیری در اراده پولادین ملت نگذاشت. با توجه به اینکه شاهد حمایت این گروه‌ها از طرف آمریکایی‌ها و برخی از عناصری که در کشورهای همسایه هستیم اقدامات همه جانبه‌ای را نیازمندیم.

وی افزود: سپاه پاسداران به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی، همان گونه که در واکنش به حرکت داعش در مجلس، اقدامی قاطع و کوبنده را انجام داد قطعا در پاسداشت خون شهدای گران‌قدر این حادثه نیز انتقام محکمی از طراحان این حادثه خواهد گرفت. مجموعه نظام اعم از وزارت امور خارجه و ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی باید اقدامی جدی را برای پیشگیری از این حوادث انجام دهند.

‌وی خاطرنشان کرد: ضمن محکومیت شدید این جنایت تاسف بار و عرض تبریک و تسلیت به خانواده معظم این شهدا، مقام معظم رهبری و عموم مردم، برای ادای احترام این این شهدا در اصفهان حضور پیدا کردم. ملت مطلع باشد ده‌ها توطئه مشابه در نطفه خفه می‌شود بدون اینکه اعلام شود اما دشمنان بدانند انتقام سختی از عاملان این حادثه خواهیم گرفت.

پیکر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان وارد اصفهان شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پیکرهای 27 شهید حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان دقایقی پیش با استقبال خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولان وارد اصفهان شد.

پیکر مطهر این شهدا و همچنین مجروحان این حادثه، از طریق مجتمع آموزشی پروازی سپاه (فرودگاه بدر) وارد اصفهان شد و مورد استقبال خانواده معظم این شهدا و جمعی از مسئولان کشوری، نظامی و انتظامی و استانی قرار گرفت.

ارسال نظرات