خبرهای داغ:
استاندار قزوین 

کمبود آب ، تهدید جدی استان

زاهدی عنوان کرد:مهمترین بحث استان که به عنوان خطر آن را تهدید می کند، بحث آب است.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۳۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد:مهمترین بحث استان که به عنوان خطر آن را تهدید می کند، بحث آب است.

وی گفت:در دشت قزوین متاسفانه در طول این سالها اتفاقاتی افتاده که این دشت و پوشش گیاهی و حیوانی را تحت تاثیر قرار داده و مدیریت منابع ما تنها از طریق حفر چاهها انجام شده است.

استاندار اظهار کرد:این کار بر اساس تقسیم بندی فرم پنج بوده و همچنین نصب کنتورهای هوشمند که مصارف اب را در استان کنترل کرده و مشکلات زیست محیطی را کمتر کرده است.

زاهدی عنوان کرد:همه موجودات دنیا نقش ارگانیک در فرایندهای طبیعت دارند و تنها انسان است که نمی تواند به خوبی نقش خود را در حفظ محیط زیست ایفا کند. 

وی اضافه کرد:امروز با توجه به بازدید، مدلی از برنامه در کشور تدوین شود که انسان با طبیعت آشتی کند و ما باید از این امر حمایت کنیم. در بحث گردشگری و محیط زیست نیز باید تلفیقی بوجود اوریم تا از امکانات طبیعی استفاده نماییم. 

استاندار قزوین تصریح کرد: در بحث شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تهران تا کنون شهرک کاسپین مشمول این قانون بوده اما مصوبه ان برای واحدهای تولیدی اجرا نمیشود و نیاز به اصلاح دارد. 

وی گفت:در ارتباط با جاده تنکابن و کلاچای مطالعات زیست محیطی وجود ندارد و باید با سرعت و جدیت بیشتری این مطالعات انجام شود. 

در ادامه سیده حمیده زرآبادی بیان کرد:دو مسیر الموت تنکابن و رحیم اباد کلاچای که از گذشته مطرح بوده و هر بار با مشکلات محیط زیستی  متوقف شده است.

وی گفت:موضوع دوم که حایز اهمیت است بحث الودگی هوا در شهرستان ابیک است که نیروگاه شهید رجایی و تجمع مرغداری ها و گاوداریها موجب الودگی های محیط زیستی و ایجاد مشکلات برای مردمی منطقه می شود. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در بحث تصفیه خانه های شهرکهای صنعتی در شهرصنعتی البرز یک مورد الاینده وجود دارد که گفته شده برای کشاورزی مناسب نیست.انتظار ما ایجاد راهکارهایی است برای رفع مشکلات است.

زرآبادی عنوان کرد:سایت جمع اوری پسماند به تنهایی یک معظل محیط زیستی است و رها شدن این پسماندها اشکالاتی را برای منطقه بوجود آورده است.

۸۸۰ میلیارد متر مکعب آبهای جاری به استانهای همجوار سرریز می شود

در ادامه داود محمدی اظهار کرد:مهمترین بحث در بحث آبهای روان، مهار سرشاخه های اب رودخانه شاهرود و الموت است. ۸۸۰ میلیارد متر مکعب آب بدون کمترین استفاده ای به استان همجوار سرریز می شود.

وی گفت:باید تدبیری برای جلوگیری از ریزگردها اندیشیده شود که در غیر این صورت استانهای قزوین، تهران و کرج درگیر می شوند. نکته ای که به دلیل کمبود اعتبارات مغفول مانده بحث چشمه ها و قنوات است که باید احیا شود تا بهره مندی بهتری از این ظرفیت انجام شود. 

نماینده کردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود:تصفیه خانه شهرصنعتی الوند که با مشکل جدی مواجه است و امروز پاسخگوی حجم فاضلابی که وارد می شود نیست. همچنین نکته بعدی بحث سیمان آبیک است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد. در استان مشکل جدی در بحث زیست محیطی وجود ندارد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها