خبرهای داغ:
کلانتری گفت:وقتی اصول و توسعه پایدار را زیر پا می گذاریم مشکلات ایجاد میشود. هیچ پروژه ای بدون مطالعات زیست محیطی نباید اغاز  و ادامه یابد و این امر در برنامه ششم قید شده است
کد خبر: ۹۱۱۲۰۳۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  قزوین، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در مراسم شورای برنامه ریزی و توسعه استان که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد:وقتی استراتژی نداشته باشیم مدیریت هم به مشکل می خورد. مشکلات قابل حل است اگر مدیریت مناسبی در امور وجود داشته باشد.

وی گفت:قطعا کشور باید مشکلات داخلی و محیطی زیستی را حل کند تا هم به اهداف انقلاب برسیم و هم دولت بتواند به برنامه های خود جامه عمل بپوشاند. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: عملکرد زیست محیطی ما نکته مثبتی نداشته است چرا که تالابها خشکیده، بیابانها افزایش یافته و حیات وحش به مخاطره افتاده است. 

کلانتری عنوان کرد:وقتی اصول و توسعه پایدار را زیر پا می گذاریم مشکلات ایجاد میشود. هیچ پروژه ای بدون مطالعات زیست محیطی نباید اغاز  و ادامه یابد و این امر در برنامه ششم قید شده است. 

وی افزود:در طول پنج ماه ۲۵۶پروژه را بررسی کردیم که این پروژه های نیمه کاره  ۱۵۸ هزار شغل و بیش از ۶۴هزار میلیارد تومان سرمایه اورد داشت. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد:به دنبال حل مسایل مردم و حاکمیت هستیم. اما عملکرد ۴۰ ساله نظام در بحث مجیط زیست قابل دفاع نیست. امروز ۲۹هزار نفر در کلانشهرها به علت الودگی هوا فوت کردند. 

کلانتری اضافه کرد:نیروگاههایی که با مازوت فعالیت میکنند موجب الودگی هوا می شوند ۴۴۰ هزار بشکه روزانه مازوت تولید می شود و منابع نفت دچار مشکل شده است. 

وی ادامه داد:زندگی مردم از نظر زیست محیطی نباید تحت تاثیر عملکرد بد ما قرار گیرد. مجلس در برنامه ششم تصویب کرده که ظرف دوماه باید پاسخگوی مشکلات زیست محیطی  باشیم. اما بدون هیچ مطالعه ای نمی توان وارد عمل شد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد:ما موظفیم راه را برای توسعه کشور باز کنیم اما ماموریم جلوی توسعه غلط را بگیریم. نباید اجازه دهیم حقوق نسل های بعد از بین برود. محیط زیست برای نسل هایی است که قرار است در این خاک زندگی کنند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها