خبرهای داغ:
حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: در دو سال متوالی قزوین رتبه برتر در طرح کاهش آسیبهای اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی را در کشور کسب کرده است
کد خبر: ۹۱۱۲۰۳۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با محوریت طرح کاهش آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی قزوین در سالن جلسات دفتر مدیرکل این اداره کل برگزار شد. 

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد:این حضور پرشور موجب به خطا رفتن تمام معادلات دشمنان شد و حضور مردم رفراندوم دیگری برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود. 

وی گفت:امروز شاهد پیام مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به مسایل و آسیب های اجتماعی بودیم که حامل پیامهای بسیار ارزشمندی در این زمینه بود. یکی از مسایل جدی مهم جامعه در سالهای اخیر که شتاب زیادی به خود گرفته آسیب های اجتماعی است که بخش عمده ای از آن در جامعه به شکل پرشتاب دنبال می شد و می توان گفت بخشی از آن به دلیل مشکلات داخلی و بخشی نیز به دلیل مدیریتی است که دشمنان از خارج کشور ایجاد می نمایند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد:آسیبها در محورهای مختلفی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، سکونتگاهها، فساد و فحشا می باشد. رسانه ها در ایجاد آسیبها نقش بسزایی دارند و وجود شبکه های رسانه ای غرب در جهت آسیب به روابط خانواده ها می باشد.

حجت الاسلام نعمت اللهی عنوان کرد:جامعه ما تلفیقی از سنتهای دینی و فرهنگی است و رسانه های غربی با این آموزشها در جهت تخریب روابط خانواده ایرانی، جامعه را به سمت ولنگاری کشانده و موجب فروپاشی ها نهاد خانواده ها شده است.

وی افزود:ضعفهایی همچون فقر و بیکاری به این مسایل دامن زده که نیاز به پاتولوژی دقیق دارد. امروز در جایگاهی هستیم که این اتفاقات در جامعه پیش آمده و باید به دنبال نقش افرینی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد:یکی از ماموریتهایی که از سوی مقام معظم رهبری به مسوولان سپرده شده، پیگیری آسیبهای اجتماعی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نمی باشد.

حجت الاسلام نعمت اللهی خاطرنشان کرد:در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، رصد محلاتی که اسیبهای دچار آسیبهای جدی هستند به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده شد که در قزوین ۱۶ منطقه شناسایی شد. 

وی اضافه کرد:سه استان قزوین، همدان و زنجان بعنوان پایلوت در کشور  معرفی شدند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت امر تبلیغات بیان کرد:تبلیغ موفق تبلیغی است که از سوی مبلغانی اجرا شود که سه ویژگی؛ از مردم بودن، با مردم بودن و در میان مردم بودن را داشته باشند . 

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد:در بحث طلاق، اعتیاد و سکونت گاههای غیررسمی در این مدت یکسال با فعالیت مبلغین حدود سیصد معتاد با همکاری کمپها و نهادهای دادگستری و مجموعه های دیگر از اعتیاد نجات یافته و برای حدود ۲۰ نفر از این افراد اشتغالزایی شده است. 

وی گفت:در بحث طلاق نیز خانواده های زیادی در استانه فروپاشی بودند که با حضور مبلغان از این امر منصرف شدند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح ویژه طلاق اظهار کرد:در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق در مناطق اسیب پذیر، طرح ویژه ای را اغاز کرده ایم که طرح ویژه طلاق است. طلاق بحثی جدی است و نیاز است تا مهارتهای دهگانه زندگی از جمله مهارتهای عاطفی ترویج شود که این امر به شکل کارگاههای اموزشی اجرا می شود.

حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: همچنین اموزش افراد آسیب پذیر از طریق اساتید مجرب بسیار تاثیر گذار بوده و با استفاده از چهره های برجسته ملی این کارگاهها تشکیل میشود. همچنین توزیع پکهای اموزشی و فرهنگی به خانواده ها در این طرح دوماهه از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی است که در این طرح نمایندگان مجلس، اداره کل بهزیستی، دبیرخانه کانون های مساجد، سازمان فرهنگی و ورزشی و دستگاه قضا و انتظامی  شرکت دارند و حدود ده میلیون تومان برای هر کارگاه هزینه شده است.

این مسوول در پایان گفت:در دو سال متوالی قزوین رتبه برتر در طرح کاهش آسیبهای اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی را در کشور کسب کرده است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها