خطیب نماز جمعه یزد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که اخیرا از سوی رهبر انقلاب صادر شده است، روشن‌کننده و چراغ راه آینده انقلاب خواهد بود و باید مطالب عنوان‌شده در این بیانیه تبیین شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۱۵۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله حاج سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که اخیرا از سوی رهبر انقلاب صادر شده است، اظهار کرد: باید توجه کنیم که این پیام از سوی چه شخصیتی صادرشده، پیام و محتوای آن چیست و در عمل نیز باید به آن توجه کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: مقام معظم رهبری حدود 20 سال سابقه مبارزات انقلابی و پس‌ازآن 40 سال نقش مؤثر در انقلاب را دارند؛ ایشان در برهه‌های حساس با هوشیاری و هدایت خود توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و کشور را به سمت تعالی و پیشرفت حرکت داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب هم ناظر به گذشته انقلاب اسلامی و مسیر چهل‌ساله کشور است و هم روشن‌کننده و چراغ راه آینده انقلاب خواهد بود، لذا باید مطالب عنوان‌شده در این بیانیه تبیین شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب باید توسط نخبگان، قشر جوان و اقشار مختلف مردم که دغدغه انقلاب و آینده نظام‌ را دارند، موردبحث و بررسی قرار بگیرد.

جوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب

مدرسی با تبیین بخش‌هایی از این بیانیه اذعان کرد: ایشان قبل از توصیه‌های هفتگانه، جوانان را خطاب اصلی سخنان و توصیه‌های خود قرار می‌دهند و بیان می‌کنند که امید آینده انقلاب و تعالی دهنده این کشور جوانان متعهد و انقلابی کارآمد و متخصص هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مسئولین باید به‌طور ویژه به این توصیه‌ها و نکات رهبری در عمل توجه جدی داشته باشند، گفت: در این راستا همه مسئولین باید تلاش کنند تا وظایف اجرایی را به قشر جوان انقلابی و کارآمد واگذار کنند، چراکه در این برهه حساس و در دهه پنجم انقلاب این جوانان هستند که با روحیه و نشاط جوانی، احساس مسئولیت و تعهد و عزم جهادی می‌توانند با سرعت کشور را به سمت تعالی حرکت دهند.

امام‌جمعه موقت یزد تصریح کرد: عده‌ای در کشور به جایگاه و مسئولیت مدیریتی خود صرفاً نگاه شغلی دارند؛ شرط اول مسئولیت گرفتن باید احساس تکلیف و وظیفه‌شناسی باشد و این مهم در قشر جوان انقلابی ما مشهود است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: سوء مدیریت‌ها دلیل بخش قابل‌توجهی از معضلات و مشکلات امروز کشور است؛ اگر به توان جوانان پرتلاش و متعهد انقلابی تکیه شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

مدرسی با اشاره به بخش دیگری از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر امید صادقانه ایشان به آینده و روشنی مسیر پیشروی انقلاب و کشور، افزود: از طرفی ایشان تأکید می‌کنند که نباید امید کاذب داشته باشیم و این نکته را به مسئولین نیز متذکر می‌شوند.

امید کاذب برخی مسئولین به غرب در مسئله FATF

عضو فقهای شورای نگهبان در این خصوص با اشاره به اینکه برخی مسئولین و جریان غرب‌گرا کشور با امید کاذب به غرب، در برهه‌ای حل همه معضلات کشور درگرو برجامی دانستند که بی‌ثمر بود، متذکر شد: در مسئله FATF نیز علی‌رغم تجربه برجام، برخی مسئولین هنوز به وعده‌های پوچ غرب امید دارند و عده‌ای که از غرب ناامید شدند همچنان از تهدیدات پوچ غرب می‌هراسند.

این مدرس حوزه علمیه با تأکید بر اینکه این شیطان است که دشمنانش را می‌ترساند و وعده الهی به حرکت‌کنندگان در مسیر حق و استقامت فتح و پیروزی است، یادآور شد: استکبار جهانی از هیچ فتنه و ظلمی علیه مردم ما دریغ نکرده اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته و امروز مردم و کشور ما در اوج اقتدار و عزت به سر می‌برند.

وی با یادآوری وعده غربی‌ها در خصوص سازوکار مالی بعد از خروج امریکا از برجام گفت: باگذشت ماه‌ها از آن وعده همچنان طرف غربی عملاً به وعده‌ها و تعهدات خود پایبند نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به تحصن و اقدامات روشنگرانه جوان انقلابی یزدی در مخالفت با FATF، افزود: این احساس مسئولیت نسل جوان انقلابی کشور ستودنی است.

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه عبور از معضلات و حفظ اقتدار و عزمت ایران اسلامی تنها با وحدت اقشار مختلف و تکیه به توان داخلی و حرکت در مسیر ولایت میسر می‌شود، اذعان کرد: وقت آن است که مسئولین به‌جای فرافکنی و سیاست زدگی، مدیریت جهادی و مردم‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عظمت حضور مردم دشمن را عصبانی کرد

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شکوه حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را شاهد بودیم؛ این حماسه‌آفرینی مردم گواهی بر فهم و احساس مسئولیت آن‌ها در قبال انقلاب و ارزش‌های این میهن اسلامی بود.

وی با بیان اینکه این عظمت حضور مردم دشمن را عصبانی کرد، افزود: این حضور باعث شد دشمنانی که سال‌ها کینه خود را پنهان کرده و تنها در مواردی خاص دشمنی خود را اعلام می‌کردند، صریحاً علیه مردم و کشور موضع بگیرند و عناد خود علیه مردم را اعلام کنند و این مهم رسوایی آن‌ها را به دنبال داشت.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین با اشاره به اقدام تروریستی در جنوب شرق کشور و شهادت جمعی از پاسداران حافظ امنیت ایران اسلامی، اظهار داشت: این اقدام بزدلانه دشمنان از روی ناتوانی و عصبانیت بود و قطعاً پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد.

اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) که به‌عنوان روز مادران شهدا نام‌گذاری شده و تأکید بر ضرورت احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از دیگر نکات مطرح‌شده توسط آیت‌الله مدرسی در نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.

پس از پایان نماز جمعه، نمازگزاران یزدی در اعتراض به لوایح استعماری FATF تجمع کردند.

انتهای پیام/د
ارسال نظرات