نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» گفت: مگر می‌شود از ایمان، خلوص و ولایتمداری شهدا گفت اما از مدیریت شهدا نگفت و اگر این‌طور شود، شیعه لندنی و انگلیسی محسوب می‌شویم. گفتن از روحیه‌معنوی بدون بیان مدیریت شهداء، خواسته شیعه انگلیسی است
کد خبر: ۹۱۱۲۱۵۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دومین یادواره شهدای مسجد امیرالمومنین شهر بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و با سخرانی سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» برگزارشد.
سید ناصر حسینی‌پور در دومین یادواره شهدای مسجد امیرالمومنین (ع) شهر بوشهر، با بیان اینکه یادواره شهدا، جلسه بصیرت و باید‌ها و نباید‌ها است، اظهار داشت: ۳۰ سال از جنگ و آن روز‌ها می‌گذرد چگونه می‌شود دیروز را با امروز پل زد و دیروز برای امروز چه حرفی برای گفتن دارد.
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» گفت: مگر می‌شود از ایمان، خلوص و ولایتمداری شهدا گفت، اما از مدیریت شهدا نگفت و اگر این‌طور شود، شیعه لندنی و انگلیسی محسوب می‌شویم.
دشمنی با قلب راکتور اراک و یا چند هزار سانتریفوژ نطنز نیست، ریشه دشمنی‌ها علیه این ملت  و گفتمان مقاومت است
وی با تأکید بر اینکه نظام سلطه می‌خواهد که از شهید بگوییم، اما آن را به گفتمان مقاومت و تفکر ما می‌توانیم، وصل نکنیم، بیان کرد: دشمنی با قلب راکتور اراک و یا چند هزار سانتریفوژ نطنز نیست، ریشه دشمنی‌ها علیه این ملت و گفتمان مقاومت است. سانتریفوژ‌ها که در فردو جمع شد و نطنز که عملاً تعطیل و هرچه که غربی‌ها خواستند شد، پس چرا این دشمنی‌ها ادامه دارد، دشمنی‌ها روی تفکر" ما می‌توانیم" است.
دشمنی با قلب راکتور اراک و یا چند هزار سانتریفوژ نطنز نیست، ریشه دشمنی‌ها علیه این ملت  و گفتمان مقاومت است
حسینی‌پور خاطرنشان کرد: شهدای ما در عرصه مدیریت جامعه، زندگی فردی و اجتماعی حرف برای گفتن دارند، وقتی می‌گوییم فیش‌های نجومی و با آن روبه‌رو می‌شویم، می‌توانیم نامه شهید ذبیح‌الله عالی را به مدیران جامعه نشان دهیم.
وی با بیان اینکه ما اگر بعثی دیروز را در جلسات شهدا شناختیم، انگشت حیرت به دهان می‌گیریم که بچه‌های ما با این‌ها جنگیدند، افزود:، اما اگر نگاهمان فیلم و سریال‌های تلویزیونی باشد، اینکه این شهدا کاری نکردند به خاطر این است که خیلی جا‌ها دشمن را ترسو و بزدل و احمق معرفی کردیم که این‌گونه نبود.
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» با اشاره به دشمنی‌های مبنایی و ریشه‌ای با جمهوری اسلامی اساسی، گفت: دنیا را که نگاه می‌کنیم دنیا برای آمریکایی‌ها و نظام سلطه همانند دهکده است، پهبادهایشان در افغانستان یک عروسی را بمب باران می‌کند، در پاکستان و عراق همین کار را می‌کند و منافع ملت‌ها را به غارت می‌برند.
حسینی پور با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای تحقیر ملت‌ها و ما برای عزت برای ملت‌ها حضور داریم، گفت: آن‌ها در طراحی ابزارآلات جنگی خود یک نگاه از جنگ دارند و می‌گویند نظام سلطه باید یکی از ویژگی‌های طراحی ابزارآلات نظامی، بر اساس بزرگ بودن باشد و بزرگ بودن ابهت ایجاد می‌کنید.
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» اظهار داشت: دشمن به همین دلیل از جمهوری اسلامی عصبانی است که چرا از نیرو‌های آمریکایی نمی‌ترسند و می‌گویند این بزرگ بودن است که ایجاد ترس می‌کند و در مقابل همه کشور‌ها به‌جز ایران جواب داده است.
وی افزود: حتماً تئوریسین‌ها و نظریه‌پردازان جنگ‌های رسمی و کلاسیک، شاخصه‌های اخلاق و انسانیت را در جنگ حسین فهمیده‌ای‌ها مسخره می‌کنند و این عادی است و برای بزرگان جنگ‌های کلاسیک آن پیروز میدان است که سلاح بیشتر و اسلحه‌ی پیشرفته‌تری دارد.
این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه برای این‌ها حرف زدن از اخلاق و انسانیت معنی و مفهوم ندارد، تصریح کرد: از نگاه این‌ها افرادی که در کربلا، سال ۶۱ قمری شهید شدند شکست خوردند و از نگاه تفکر جنگ کلاسیک هرکس کشته شد، محکوم‌به شکست است.
وی با بیان اینکه امروزه بعد از آن سال‌ها هم در کشور از یک سری حنجره‌ها صدا‌هایی می‌شنویم که صدای "ما نمی‌توانیم" است، اظهار داشت: آن حنجره‌ای که در برج میلاد در روز ملی صادرات به‌عنوان وزیر این مملکت پشت تریبون رسمی می‌گوید همان‌گونه که مربی ورزشی وارد کشور می‌کنیم، خوب است مدیر وارد کشور کنیم. وی با بیان اینکه صدایی می‌آید که می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر این ملت برداشت، افزود: نه؛ اگر قرار باشد سایه جنگی از سر این ملت برداشته شود، امثال حسن تهرانی مقدم این سایه را با موشک‌هایش برداشت.
حسینی پور بیان کرد: ژنرال «یوزی رابین» فرمانده زره موشکی اسرائیل در یک همایش رسمی و در جمع نظامیان خود در مورد موشک‌های ما سه ساعت توضیح می‌دهند و از پشت تریبون می‌گوید من به احترام حسن تهرانی مقدم و یاران او که موتور جت جنگنده را ساختند، کلاه از سر برمی‌دارم و به آن‌ها احترام می‌گذارم.
وی با تأکید بر اینکه سایه جنگ را امثال محسن حججی از سر این ملت برداشتند که یک نگاتیو عکس همه معاملاتشان را به هم‌ریخت، خاطرنشان کرد: سایه جنگ را مادران شهدا از سر این ملت برداشتند، مادر سه شهید و همسر امام‌جمعه رودسر وقتی فرزند چهارم را برای تشییع‌جنازه می‌آورند، می‌گوید خانم‌ها و آقایان مشکلی نیست بچه‌هایم شهید شدند، امام خمینی (ره) سلامت باشند.
در این آئین از خانواده شهدائ شهید شهرام مجاهدی، شهید حیدر حیدری، سیدعبدالله جمشیدی، سید یحی خسروی، شهید عادل حاوی زاده، شهید یوسف قربانی، شهید مهرزاد پورمحمد و شهد سید احمد هاشمی پایگاه مقاومت بسیج شهید شهرام مجاهدی مسجد امیرالمومنین شهر بوشهر تجلیل بعمل آمد.
دشمنی با قلب راکتور اراک و یا چند هزار سانتریفوژ نطنز نیست، ریشه دشمنی‌ها علیه این ملت  و گفتمان مقاومت است
ارسال نظرات