مدیر حوزه علمیه اردکان با اشاره به وظیفه مسئولان برای خدمت به مردم گفت: مسئولی که دغدغه رفع مشکلات مردم نداشته باشد و برای خدمت به مردم قدمی برندارد برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و در حقیقت این جایگاه را غصب کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۱۸۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید کمالی در مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم هادی و شهید محمدهادی ذوالفقاری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به بیان ارزش و جایگاه کار شهدا پرداخت و گفت: شهدای ما صفات و ویژگی‌های زیادی داشتند و ما باید ببینیم که کدام‌یک از این صفات بیش از همه به کار آن‌ها ارزش داده است.
وی افزود: بعضی‌ها معتقدند که شجاعت، عبادت، تقوا، ولایت مداری و اخلاص شهدا عامل این ارزش است. قطعاً این‌ها به کار شهدا ارزش می‌دهد ولی آنچه از همه این ویژگی‌ها مهم‌تر است این است که شهدا مسیر خود را آزادانه و آگاهانه انتخاب کردند. انتخاب شهدا از روی احساس نبوده است بلکه عاقلانه عمل کردند.
مدیر حوزه علمیه اردکان گفت: شهدای دوران دفاع مقدس مانند شهید ابراهیم هادی و شهدای مدافع حرم مانند شهید محمدهادی ذوالفقاری و چه شهدای هسته‌ای ما در هر مرحله‌ای فهمیدند که چه وظیفه‌ای بر دوش آن‌هاست و آگاهانه مسیر خود را انتخاب کردند.
وی اظهار داشت: انتخاب شهدا، هم آگاهانه و هم آزادانه بود و تحت تأثیر احساسات زودگذر نبود لذا آنچه به کار شهدا ارزش می‌دهد این است که مسیر خود را مانند شهدای کربلا با آگاهی و آزادی کامل انتخاب کردند و بااینکه جوان بودند و موقعیت‌های دنیوی زیادی در انتظار آن‌ها بود اما از این دنیا و منافع دنیوی گذشتند.
حجت‌الاسلام کمالی گفت: شهید ذوالفقاری از یک پسرک فلافل فروش به مقام شهید مدافع حرم می‌رسد و شهید ابراهیم هادی نیز به‌عنوان یک ورزشکار مطرح در آن مقطع وظیفه خود می‌داند که در جبهه حاضر بشود. شهید احمدی روشن در بحث هسته‌ای احساس وظیفه می‌کند و شهید طهرانی مقدم درزمینهٔ موشکی. بنابراین، این آزادانه و آگاهانه انتخاب کردن است که به کار شهدا ارزش می‌دهد.
وی تصریح کرد: امروز هم هرکسی و در هرجایی باید وظیفه خود را آگاهانه و آزادانه انتخاب کند. دانش آموزان و دانشجویان ما باید در انتخاب رشته خود بیش از هر چیز به نیاز جامعه و انقلاب اسلامی بیندیشند و شایسته است که ما با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و نموداری که به‌عنوان گام دوم انقلاب مطرح کردند جایگاه خود را بدانیم و وظیفه خود را انجام دهیم تا برای انقلاب مفید باشیم و در گام دوم انقلاب بتوانیم آن را به‌سوی تمدن عظیم اسلامی سوق دهیم و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم.
مدیر حوزه علمیه اردکان گفت: شهدای ما اخلاص بالایی داشتند. عشق به خدا و کار کردن برای خدا در شهدای ما نمود زیادی دارد. شهید هادی اگر روزی زمینه خدمت به مردم برایش فراهم نمی‌شد خود را ملامت می‌کرد. این نگاه اگر در مسئولین ما وجود داشته باشد انقلاب ما پیشرفت می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: مسئولی که دغدغه رفع مشکلات مردم نداشته باشد و بلکه در مضیقه‌ها و تنگناهایی که بر مردم است راحت زندگی کند و نتواند یا نخواهد برای خدمت به مردم قدمی بردارد برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و در حقیقت این مقام و مسئولیت را غصب کرده است. ما باید از شهدا الگو بگیریم و رهرو حقیقی راه آن‌ها باشیم.
گفتنی است مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم هادی و شهید محمدهادی ذوالفقاری با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در جوار قبور مطهر شهدای گمنام ترک آباد اردکان برگزار شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات