اسما غلامی نخبه بسیجی ، از اجرا شدن طرح " همیاران مسجد" با هدف آشنایی جوانان با جایگاه معنوی مسجد، آشنایی با ائمه جمعه ،آگاهی از مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه ، در شهرستان دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۲۲۶۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مشکلات اقتصادی از جمله گرانی و بالا بودن نرخ ارز باعث شده که در جامعه ما عده ای برای تهیه جهیزیه عروسی، لوازم التحریر ،کیف و کفش و یا حتی مایحتاج اولیه زندگی خود دچار مشکل شود.

قیمت های نابه سامان  و حتی کمبود اجناس از جمله مشکلات مردم بوده که اکثرا با آن دست و پنجه نرم می کنند.

خوشبختانه با تمامی این مشکلات بعضی از افراد بدنبال پیگیری و حل اینگونه مشکلات برای مردم کم بضاعت بوده تا بتوانند با دستان کوچک خود مشکلات بزرگی از این مردم را از میان بردارند.

خانم اسما غلامی فرمانده فعال پایگاه کوثر شهرستان دره شهر علاوه بر وظیفه بسیجی خود در جهت حفظ آرمانهای امام‌راحل و تربیت نیروهای بسیجی در قالب طرح "همیاران مسجد" به کمک افراد کم‌بضاعتی که توانایی خرید جهزیه،لوازم التحریر و... ندارند، آمده است.

وی گفت: طرح همیاران مسجد شامل افرادی می شود که ما را در برنامه های فرهنگی ،اجتماعی، مذهبی و معنوی کمک می کنند و ما مسجد را برای اجرای این طرح انتخاب کرده ایم چرا که مسجد دارای یک فضای معنوی و ریشه دار است.

غلامی ، بیان داشت: آشنایی جوانان با جایگاه معنوی مسجد، آشنایی با ائمه جمعه ،آگاهی از مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه هدف ما از اجرا طرح همیاران مسجد بوده است درواقع این طرح باعث تشویق،  جذب و حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مسجد می شود.

این نخبه بسیجی اظهار کرد: با توجه به نیازهای جامعه که مهم ترین آنها فاصله گرفتن جوانان از مسجد و هجوم هجمه های فرهنگی نسبت به جوانان مومن و انقلابی باعث شد که ما به این فکر کنیم طرحی را برای مقابله با این مسائل ساخته و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح تا به حال در جایی اجرا نشده است و خوشبختانه میزان استقبال از این‌طرح به گونه ای بود که ما در کمتر از سه ماه توانستیم برای ۱۴ خانوار مبلغ ۱۲ میلیون ریال جمع آوری کرده و آنرا در راستای تهیه جهزیه عروسی ، لوازم التحریر ،موادغذایی ،کیف و کفش هزینه کنیم.

غلامی در پایان گفت: حوزه بسیج خواهران ، جوانان محله و بسیجیان در پایگاه کوثر کمکهای شایانی به من در جمع آوری مبلغ و همچنین شناسایی افراد کم بضاعت کردند و همه تلاش ما این است که به افراد کم بضاعت کمک کنیم ، امیدوارم که خیرین دلسوز شهرستان که همیشه پای کار بودند بیشتر از قبل به کمک ما بیایند، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی خیلی از مردم توانایی خرید مایحتاج خود را ندارند.

 اجرا شدن طرح

 

ارسال نظرات