مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قصرقند:

هر فردی خود به تنهایی آمر به معروف باشد تا در جامعه کسی به گناه آلوده نشود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قصرقند گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول عملی اسلام و از مهمترین فرامین دینی به شمار می رود.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۲۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
حجت الاسلام عبدالرحیم بامری، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قصرقند در گفتگو با خبرنگار بسیج از قصر قند، با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضتین معروف و منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول عملی اسلام و از مهمترین فرامین دینی به شمار می‌رود به طوری که قرآن کریم در سوره‌های مختلف از جمله آل عمران، بقره، توبه، لقمان و حج به اهمیت این دو فریضه مهم پرداخته است.

وی فزود: آثار و برکات اجتماعی این دو فریضه در سپاه و بسیج شامل اجرای احکام اسلام، عدالت اجتماعی، پایداری و امنیت برای نظام اسلامی، پاکیزگی کسب و کار یا برکت اقتصادی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه همراه می‌باشد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: حضرت علی (ع) در نامه ۳۱ به فرزندش امام حسن (ع) فرمودند: امر به معروف کن تا اهل معروف باشی، کسی که امر به معروف و نهی از منکر میکند از مامورانی محسوب میشود که بدون تردید خداوند نیرو‌های خویش را به یاری او خواهد فرستاد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: ما باید در جامعه و بخصوص در میان پاسداران و بسیجیان آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر را بیان کنیم تا هر فردی خود به تنهایی آمر به معروف باشد تا در جامعه و اماکن نظامی کسی به گناه آلوده نشود.
ارسال نظرات