رییس سازمان بسیج در آیین افتتاحیه کمپ بازپروری معتادین کشور عنوان کرد
سردار غیب پرور گفت: یکی از مخرب ترین اسیب های اجتماعی اعتیاد است و دشمنان در این خصوصسرمایه گذاری کردند تا نسل جوان را منحرف کنند.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۲۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سردار غلامحسین غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین ‍‍‍‍‍‍‍‍‍ در آیین افتتاحیه مرکز بازپروری   صیانت و اشتغال زایی معتادین  شهید زیادیان گفت: ۲۲ بهمن روزی بود که  اوقات دشمن را  تلخ کرد تا طی چند روز گذشته  دست به حمله ترورستی زدند.
وی با اشاره به ظرفیت جوانان در باروری  درخت تنومند انقلاب اسلامی تصریح کرد:  هرجا انقلاب نیاز داشته است جوانان این مرز و بوم جانشان را در کف اخلاص تقدیم اسلام کردند.در حادثه تروریستی اخیر   جوانان لشگر ۱۴ اصفهان بودند که  درحال بازگشت از ماموریت به دست نیروهای تروریست های  و تکفیری با پشتیبانی عوامل امریکایی و صهیونیستی دست به چنین اقداماتی زدند.

سردار غیب پرور با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی در کشور گفت:  انقلاب اسلامی با این همه عزت شکوه دچار برخی اسیب ها در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. بر همین اساس یکی از مخرب ترین اسیب های اجتماعی اعتیاد است و دشمنان در این خصوصسرمایه گذاری کردند تا نسل جوان را منحرف کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص جوانان گفت: مؤید حرف من  برای انحراف جوانان با سرمایه گذاری دشمنان، سخنان مقام معظم رهبری است که طی بیانیه ای اعلام کردند؛ نسل جوانی که رهبر به ان باور و اعتقاد دارند.

سردار غیب پرور عنوان کرد: نسل جوان در خطر اسیب اجتماعی و به ویژه موضوع اعتیاد مواد مخدر است با این حال  خوشحالیم که ۹۵ درصد جمعیت کشور ما از نظر مصرف مواد مخدر پاک هستند اما وجود همان  ۵ درصد معتاد در شان انقلاب اسلامی با تمدن کهن ایران اسلامی نیست.

وی افزود: ما در بخش پیش گیری و اطلاع رسانی خانواده ها از خطر اعتیاد برنامه ریزی کرده ایم چون عقیده داریم که  مواد مخدر بنیان خانواده ها را اتش می زند و خانواده ای که در ان معتاد باشد دایما دغدغه مند است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد:چه بسیار از ظرفیت های مادی و انسانی باید صرف شود تا فرد معتاد به جامعه برگردد لذا بحث پیشگری اهمیت دارد.از این رو سپاه و بسیج وارد این عرصه شده و امیدواریم این فعالیت ها نمود بیشتری داشته باشد و باید در این مسیر یک حرکت انقلابی صورت بگیرد.

همچنین سپاه و بسیج در مقابله با معتادان متجاهر ورود کرده است اما تفاوت کار سپاه و بسیج با مراکز واحد ۱۶ در شکل مدیریت معتادان متجاهر است. لذا سپاه و بسیج  در  مرکز ترک اعتیاد تنها دنبال ترک فرد معتاد نبوده  و به دنبال صیانت و اموزش برای اشتغال زایی فرد معتاد است.ما به افرادی که ترک کنند قول می دهیم در اشتغال زایی  انها با اعطای  وام و اماده سازی سایر زمینه ها بازگشت فرد به جامعه تمام تلاش خود را صرف کنیم. ما معتاد را لای پنبه قرار نمی دهیم این جا مرکزی برای ایجاد مهارت و شغل است البته زنجیره اقدامات ما به مراکز شهید زیادیان برنمی گردد لذا با فروشندگان مواد مخدر نیز برخورد می کنیم . علی رغم اقدامات قوه قضاییه برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر انتظار بیشتر است و نباید به فروشندگان مواد مجال داد. لذا بسیج و سپاه حاضر است تا در کشف و دستگیری فروشندگان مواد مخدر به نهادهای ذی ربط  کمک دهد.

شایان ذکر است مرکز بازپروری صیانت و اشتغال زایی معتادین شهید زیادیان به همت قرارگاه جوادالایمه سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ افتتاح و آمادگی پذیرش درمان و نگهداری  500 نفر از این افراد را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها