آیت الله محمد رضا ناصری یزدی گفت: وقتی فردی به ورزش بپردازد بدون شک به سمت نابودی و خلاف نخواهد رفت و آنگاه است که اگر فکرش رشد کند و روحیه ورزشکاری قوی داشته باشد، انقلابی بزرگ در آن صورت خواهد گرفت و می‌تواند ورزشکار ایثارگری باشد که اخلاق نیک و خوب خود را برای جهانیان عرضه کند.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۲۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استان که در سالن همایشات هلال احمر یزد برگزار شد با اشاره به اینکه وقتی نامی از انقلاب برده می‌شود، معنای آن یک حرکت به پیش است اظهار داشت: انقلاب یک تحرک، یک دگرگونی و یک حرکت بزرگ است و زمانی انقلاب، انقلاب است که انسان از یک مرحله نامناسب به‌سمت مدارج عالی و بهتر حرکت کند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: انسان برای پیشرفت باید سنگر‌های محکمی را از پیش‌روی خود بردارد و جنبش و خروشی نسبت به آینده داشته باشد تا به مقصود خود دست یابد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه کمال‌طلبی فطرت انسان است گفت: هیچ کس از عقب گردی خوشش نمی‌آید و اگر به سمت گذشته بازگردد ناراحت می‌شود، چون انسان کمال طلب است و این کمال هیچ‌گاه تمام شدنی نیست.
وی تصریح کرد: گاهی انسان راه‌های رسیدن به کمال را اشتباه طی می‌کند و فکر می‌کند که کمال شخص در پول و مادیات و ریاست است.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه کمال یعنی حرکت به سوی کمال مطلق که آن هم یعنی رسیدن به خدای متعال است افزود: کمال یعنی سوق به سمت خوبی‌ها، تلاش کردن‌ها، خدمت کردن‌ها و اطاعت خدا کردن و اینکه هر کس در این مسیر حرکت کند هیچ‌گاه اشباع نمی‌شوند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: انسان اگر خلاف و گناهی انجام دهد، چون برخلاف فطرش عمل کرده است عذاب وجدان خواهد داشت، ولی وقتی این کار را ادامه داد، برایش عادی می‌شود و دست به گناهان بزرگتری می‌زند که سبب نابودی فرد نیز خواهد شد.
امام جمعه یزد یکی از حرکت‌ها برای رسیدن به کمال را پرداختن به امر ورزش دانست و اضافه کرد: ورزش یعنی درست کردن ساختار بدن انسان که از اهمیت بسیار برخوردار است، چون هر چه بدن انسان قوی‌تر و ابزاری که با آن کار می‌شود بهتر باشد رشدش بیشتر و بهتر خواهد بود و اثرات مثبت‌تری در پی دارد.
وی به اهمیت پرداختن به امر ورزش اشاره کرد و افزود: بسیاری هستند که بدن‌های آراسته‌ای دارند، ولی چون فکر آماده ندارند نمی‌توانند تولید و نوآوری داشته باشند و در مقابل شرایط سختی که برای کشورش به وجود می‌آید نمی‌تواند مبارزه کند.
ناصری یزدی اظهار داشت: وقتی فردی به ورزش بپردازد بدون شک به سمت نابودی و خلاف نخواهد رفت و آنگاه است که اگر فکرش رشد کند و روحیه ورزشکاری قوی داشته باشد، انقلابی بزرگ در آن صورت خواهد گرفت و می‌تواند ورزشکار ایثارگری باشد که اخلاق نیک و خوب خود را برای جهانیان عرضه کند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر در ورزش یک هدف بزرگ داشته باشید، اثر بخش خواهد بود گفت: اگر ورزش بی هدف باشد فایده‌ای نخواهد داشت، ولی هدف در ورزش، سبب پیشرفت فرد و کشور شود.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: کار بی هدف بی فایده است و خسته کردن فرد در هر زمینه‌ای است که سبب معطل شدن افراد دیگر و عدم سود رسانی فرد به جامعه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در ورزش مردانگی و وجدان انسان، رشد و صفات فرد به سمت پیشرفت سوق می‌یابد تصریح کرد: ورزشکاران قدیم از خود گذشته بودند و وقتی ورزششان به پایان می‌رسید، برای کمک به دیگران حرکت می‌کرد و هدف والا داشت و این در حالی است که امروزه هدف‌ها پوچ شده و فرد برای پول به دست آوردن ورزش می‌کند که سبک جالب و جذابی نیست.
وی اذعان داشت: هدف ورزشکاران باید رشد و حرکت به سوی خدا، خدمت به مردم و رضای پروردگار باشد تا ورزش را ارزشمند سازد و فکر و اندیشه انسان زنده و احیا و آنگاه فرد می‌تواند به سمت رشد و پیشرفت حرکت کند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات