صبح امروز ۲۶۹ دانش آموز از شهر‌های کامیاران و دیواندره طی مراسمی عازم سفر راهیان نور به مشهد شهدای جنوب کشور شدند.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۴۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
 سرهنگ محمدرضا مؤمنی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان افزود: با برنامه ریز‌های انجام شده طی سال جاری در قالب اردو‌های راهیان نور ۱۲۰ نفر از دانش آموزان شهرستان دیواندره و ۱۴۹ نفر از دانش آموزان شهرستان کامیاران جهت بازدید از مناطق عملیاتی به مشهد شهدای جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: اردو‌های راهیان نور کلاسی تربیتی، فرهنگی در جهت تقویت دانش و بینش دانش آموزان در خصوص دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای ایران اسلامی است.

مومنی با اشاره به آمار دانش آموزان اعزامی گفت: از اول بهمن ماه سال جاری تاکنون جمعا ۲۷۰۸ نفر دانش آموز که از این تعداد ۱۷۳۶ دانش آموز پسر و ۹۷۲ نفر دانش آموز دختر در قالب راهیان نور به مشهد شهدای جنوب کشور اعزام شده اند.

به گفته وی آشنایی دانش آموزان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت نامه‌ها و خاطرات شهدا و چگونگی انجام عملیات‌های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی به این مناطق عملیاتی هستند.

در ادامه، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان با اشاره به اردو‌های یک روزه دانش آموزای مدرسه محور افزود: با همکاری خوب مدارس و تاکیدات مدیر کل آموزش و پرورش و حمایت‌های خوب روسای محترم آموزش و پرورش در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان اردو‌های یک روزه دانش آموزای مدرسه محور انجام گرفته است که بحمدالله تا کنون بیش از ۱۴۰۰ نفر ازاین یادمان‌ها بازدید نموده اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات