محمد فرخی
آیت الله صدیقی در یادواره شهدای مدافع حرم پاکدشت:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه موشک ما در دنیا غوغا کرده است، گفت: موشک ما باعث شد تا به مقاومت در منطقه برسیم و امروز این موشک از نظر رعبی که در دل دشمن ایجاد کرده است ما را در رتبه اول قرار داده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۵۴۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، یادواره شهدای مدافع حرم پاکدشت و چهارمین سالگرد شهادت طلبه شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری شامگاه جمعه در حسینیه صاحب الزمان(عج) این شهرستان با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولین و جمعی از شهروندان برگزار شد.

آیت الله کاظم صدیقی تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم درباره تولید علم و جایگاه علما، گفت: در قرآن علما، شهدا معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: محقق اردبیلی نشان داد که در طول تاریخ علما برای هیچ شاهی حتی تره هم خرد نکرده اند، امروز هم بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نقش علما در جامعه همین گونه است.

امام جمعه موقت تهران ملک را موجودی دانتس که خدا از او تعریف کرده است و افزود: ملائکه اهل معصیت نیستند و جز اجرای دستور خدا کاری بلد نیستند اما علما با این که می توانستند امور دیگر را انجام بدهند ولی جز واجب خدا کار دیگر نکردند.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: غرب در آستانه افول است چرا که آنها بشر را جانشین خدا نمی دانند بلکه جایگزین خدا می دانند، یکی از اندیشمندان غرب می گوید تا خدا را از بین نبریم آزادی نخواهیم داشت.

نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران ادامه داد: همانطور که غرب خدا را در مدیریتش قبول ندارد، سکولارهای ما هم ولایت را قبول ندارند در حالی که ولایت یعنی حاکمیت عقل و عدل و علم.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می پرسد آیا عالم و غیر عالم یکی هستند؟ آیا کسی که ایمان دارد مثل کسی است که ایمان ندارد؟ به امین اطمینان دارید یا به خائن؟ عدالت بهتر است یا فسق؟ و آیا علم بهتر است یا نادانی؟

موشک های ما در دنیا غوغا کرده است

استاد دروس خارج فقه با ابراز اینکه در مسائل سیاسی باید به عقل رجوع کرد، خاطرنشان کرد: شاه که در چیزی تخصص نداشت و هم زندگی اش پر از فساد بود اما امام(ره) فردی عارف، عالم، عادل، شجاع، مدیر و زبده بود، پس طبیعتاً عقل بین شاه و امام کدام را انتخاب می کند؟

وی با اذعان به اینکه رهبر انقلاب اسلامی، ذخیره الله است، اظهار داشت: در اواخر عمر امام همه نگران بودن که اگر امام(ره) برود انقلاب هم می رود، اما رهبری آمد و جای امام را به خوبی پر کرد.

 دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: رهبری امروز هیچ چیزی نسبت به امام کم ندارد، شخصیت های مهم دنیا وقتی امروز به دیدن ایشان می آیند خضوع می کنند و با بهترین احترامات با او رفتار می کنند، امروز لباس علما در دنیا احترام می شود.

وی مقام امروز رهبری را حاصل دو عنصر علم و تقوا برشمرد و افزود: ایمان و علم 2 بال است که خدا به هر که داده اهل پرواز شده است.

 عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی علمای شیعه را مرزداران دین عنوان کرد و گفت: علمای شیعه در طول تاریخ همیشه خط مقدم جبهه بوده اند، تاکنون بیش از 400 عالم بزرگ جان خود را فدای دین کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد شهدای طلبه نسبت به جمعیتشان از همه شهدای اقشار دیگر بیشتر است و هیچ قشری مانند قشر روحانیت شهید نداده است.

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه با ابراز اینکه عمامه روحانیت کفن اوست، بیان کرد: علما همیشه آماده اند، دیگران می ایستند و می گویند بروید اما علما اول خودشان می روند و بعد می گویند بیایید.

 مؤسس حوزه علمیه امام خمینی(ره) با یادآوری دیدار خود با دانشمندان هسته ای، گفت: وقتی با دانشمندان آن دانشگاه دیدار می کردم یک مقام مسؤول دانشگاهی به من گفت این ها همه اهل نماز شب هستند، یک بار که در حل یک مسأله به مشکل برخورده بودیم و به هیچ طریق راه حل آن را نمی یافتیم و دانمشندان خارجی هم ما را همراهی نکردند، تربت امام حسین(ع) آوردیم و با توسل به تربت امام حسین(ع) خیلی از راه ها را پیدا کردیم و امروز به پیشرفت های بزرگ هسته ای رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی حتی یک موشک هم نداشتیم که تنها یک عدد موشک از لیبی گرفتیم که آن هم به یک بانک در عراقی اصابت کرد و نه به مراکز مهم و نظامی، کارشناس لیبیایی هم برای استفاده درست از این موشک بازی در می آورد اما این در حالی است که امروز موشک ما در دنیا غوغا کرده است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: موشک ما باعث شد تا به مقاومت در منطقه برسیم و امروز این موشک از نظر رعبی که در دل دشمن ایجاد کرده است ما را در رتبه اول قرار داده است.

عضو هیئت امنای هیأت الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: امروز دانشگاه ها متحول شده اند، قبل از انقلاب روحانی حتی حتی نمی توانست به دانشگاه بیاید، اما امروز در دانشگاه ها هیئات مذهبی و سینه زنی برقرار است./

ارسال نظرات