محمد باقر الفت اظهار کرد: باید قوه قضاییه دایره فعالیت‌های خود را از تحقیق، دادرسی و رسیدگی به جرایم گسترش داده و وارد مباحث پیشگیری شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۵۸۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از خبرگزاری میزان، محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها اظهار کرد: در ابتدا لازم است تقدیر و تشکری از همکاران خود داشته باشم که این جشنواره را برای چهارمین سال پیاپی برگزار کردند، همچنین از همکاران خود در سایر استان‌ها که در این زمینه تلاش‌های زیادی داشته واقدامات خوبی کرده اند نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.

الفت گفت: باید قوه قضاییه دایره فعالیت‌های خود را از تحقیق، دادرسی و رسیدگی به جرایم گسترش داده و وارد مباحث پیشگیری شود. ما متوجه شدیم که فعالیت‌های خود را به دادرسی‌ها محدود نکنیم و لازم است مباحث پیشگیرانه را بیش از گذشته مدنظر قرار دهیم و البته نیروی انتظامی هم همین سیاست را در پیش گرفته است که خوشبختانه خروجی‌های خوبی را به دست آورد ایم و لازم است در اینجا از نیروی انتظامی هم بابت این سیاست تقدیر و تشکر کنم.

وی اظهار کرد: اگر در چنین جامعه‌ای با مردم با محبت و عشق رفتار کنیم هنر بزرگی کرده ایم، چون نیاز جامعه کنونی مهر ورزی و مهربانی است و باید این فرهنگ گسترش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه جشنواره امسال آخرین جشنواره ای است که در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی برگزار می شود و لازم است از حسن نظر ریاست محترم قوه قضاییه که این فرصت را فراهم کرده اند که قوه قضاییه به این سمت حرکت کند تشکر کنم.

الفت تصریح کرد: ریاست محترم قوه قضاییه در ایام حضور خود در این سمت یادگارهای خوبی را در این حوزه باقی گذاشتند.

وی گفت: قوه قضاییه باید با اعتقاد قلبی به عرصه های اجتماعی ورود کند و ارتباط خود را با جامعه بهبود بخشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: اینکه جشنواره ایده‌ها را برای کنترل آسیبها برگزار کنیم و اسم کارآفرینی هم به آن بدهیم بسیار ارزشمند است چون وقتی صحبت از کاهش آسیبهای اجتماعی می کنیم معمولا با مشکلاتی مواجه هستیم چون کار اجتماعی همراه با ایثار و نیازمند سرمایه گذاری است و اگر کسی بخواهد در این حوزه نفع مادی ببرد کمی کارش سخت می شود لذا به این نتیجه رسیدیم که در اینجا باید یک شکوفایی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: اکنون برای برگزاری چنین جشنواره ای بین مسئولان مختلف اشتراک نظر وجود دارد واگر کنار این کار بزرگ از مشوق های مختلف استفاده کنیم حضور قشر جوان و ثبت ایده های آنها نیز رونق می یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بحث اجتماعی کردن کار بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد و مردم باید متوجه شوند که آسیبهای اجتماعی در جامعه وجود دارد و باید خودشان به دنبال درمان آن باشند و نباید دنبال این باشیم که کسی یا جایی بیاید و آسیبی را درمان کند.

الفت افزود: این کشور باید با دستان همین جوانان ساخته شود و این ایده های جوانان هم باید توسط خود مردم حمایت شود.

وی تصریح کرد: ما از نظر محتوا جامعه ای بسیار غنی هستیم یعنی هم از نظر ایرانی بودن و هم از نظر اعتقادات دینی واسلامی دارای شأن زیادی هستیم وا گر از این ظرفیتها استفاده کنیم می توانیم به سرعت مسیر موفقیتها را طی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان اظهار کرد: امیدوارم که در این عرصه بیش از گذشته تلاش و فعالیت صورت گیرد و ایده‌های شناسایی شده و منتخب تجاری شوند.

گفتنی است در پایان این جشنواره از نفرات برترو ایده های برتر تقدیر به عمل آمد. انتهای پیام/

ارسال نظرات