رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم صلح را بهتر از حکم دانست و اظهار کرد: صلح، مصالحه و سازش از کار قضایی و صدور حکم با ارزش‌تر است.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۴۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام تقوی‌فرد در همایش منادیان صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان اظهار کرد: از ابتدای تاسیس شورای حل اختلاف تاکنون آنطور که باید به شوراهای حل اختلاف نظم و نظام داده نشده و حق دنیوی اعضای این شورا به شکل مطلوب ادا نشده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال اجر اخروی به اعضای شورای حل اختلاف اعطا خواهد کرد، افزود: شایسته نیست وضعیت اداری اعضای شوراهای حل اختلاف با این کیفیت و این شکل در دستگاه عدلیه ادامه یابد و عدالت اقتضاء می‌کرد عادلانه به این بحث پرداخته می‌شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم صلح را بهتر از حکم دانست و اظهار کرد: صلح، مصالحه و سازش از کار قضایی و صدور حکم با ارزش‌تر است.

تقوی‌فرد با تاکید بر اینکه ارزش کار اعضای شورای حل اختلاف را نمی‌توان با معیارهای دنیوی مقایسه کرد، افزود: کار در شوراهای حل اختلاف با بسیاری از اعمال، عملکردها و مستحبات قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: انبیاء و معصومین هم در پی ایجاد صلح و سازش بین مردم بودند و این مهم یکی از بزرگترین ارزش‌های دنیوی و اخروی است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران در ادامه با بیان اینکه اعمال انسان ملاک ارزیابی انسان خواهد بود، تصریح کرد: اگر اعمال انسان برای خداوند متعال باشد آن عمل صالح خواهد بود.

تقوی‌فرد در پایان گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد وضعیت اداری شوراهای حل اختلاف با همکاری مراجع ذیربط، به شکل شفاف و روشن ادا شود.

رئیس شورای حل اختلاف مازندران نیز در این همایش از ورود بیش از 137 هزار فقره پرونده در 10 ماهه امسال به شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نژاد، فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش بین مردم دانست و گفت: رؤسای حوزه‌های قضایی باید در کنار مدیریت و تدابیری که در امور شوراهای حل اختلاف دارند عنایت ویژه‌ای نیز به بحث صلح و سازش در شوراها داشته باشند.

رئیس شورای حل اختلاف مازندران افزود: در 10 ماهه امسال 137 هزار و 397 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که با تلاش همکاران شورا 139 هزار820 فقره پرونده مختومه شده است.

اسماعیل‌نژاد با بیان اینکه ‌تلاش همکاران شوراهای حل اختلاف ستودنی است، تاکید کرد: این نهاد مردمی با کمترین چشم داشتی کمک شایانی برای دستگاه قضایی بوده به گونه‌ای که محاکم با فراغت بیشتری می‌توانند در دادگاه‌ها به کار خویش سرعت بخشند.

وی با بیان اینکه 23 نفر قاضی ویژه شورا در حال خدمت هستند، اظهار کرد: یک‌هزار و111 نفر کارمند شهری و تعداد 605 کارمند روستایی در شورای حل اختلاف در حال انجام وظیفه هستند.

این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: تعداد 387 شعب در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 178 شعبه شهری، 125 شعبه حکمی، 53 شعب صلحی و 209 شعبه نیز روستایی هستند.

اسماعیل‌نژاد با تأکید بر امر نظارت بر حضور کارکنان و رسیدگی هرچه بهتر به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان مازندران اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی با همکاری واحد آموزش دادگستری استان طی 5 دوره آموزشی ویژه اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها