علم مظهر عزت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی همراه با ترسیم مسیر صعود به کمالات بشری تعریف شده است برای نجات جوامع بشری از فرهنگ منحط غربی که با احاطه دانش بر آنان بدست آمده است، نیازمند رسیدن به قله ها و مرجع شدن در تمام شئون علوم خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۶۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۲

علم مظهر عزت کشور در گام دوم انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، بیانیه گام دوم انقلاب در شروع چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری صادر شد. اهمیت گذر از چهل سالگی انقلاب به حدی است که امسال را به یکی از پر تحرک ترین سال های فعالیت دشمنان جمهوری اسلامی بدل کرد و از تمام ظرفیت های موجود خود در راستای سقوط نظام مردمی جمهوری اسلامی بهره بردند تا جایی که پیوند جدید منافقین و سلطنت طلبان و اعراب متحجر منطقه را رقم زدند.


از نظر کارشناسان، چهل سالگی سن کمال و پختگی دوران تجربه اندوزی و امتحان روش های مختلف دست یابی به نتایج رضایتمندانه است. دورانی که به گواه آمار مراکز معتبر جهانی با سرعت غیر قابل تصور دشمنان برای جمهوری اسلامی همراه بود و اکنون برای ادامه مسیر با توجه به کسب تجارب ارزشمند و موفق، با سرعت بیشتری و با مشکلات و موانع کمتری همراه خواهد بود.

یکی از واژه های پرکاربرد در بیانیه گام دوم، کلمه "جوان" و "امید" بود. قشری از جامعه که در این چهل سال همواره مخاطب رهبر انقلاب بوده اند و جایگاه ایشان در ایجاد بستر پیشرفت جمهوری اسلامی و مدیریت آن در اندیشه سکان دار کشتس انقلاب بر کسی پوشیده نیست. از جمله حوزه هایی که توسط جوانان مومن و متعهد با کمترین دخالت سیاسی و نفوذ رانت های مدیریتی کشور به نتایج شگرفی در دنیا دست پیدا کرده است حوزه تولید علم و فناوری بوده است.

در حوزه علم و فناوری با وجود دست و پنجه نرم کردن کشور تا ده سال پس از پیروزی انقلاب به جنگ تحمیلی و دوران سازندگی پس از آن و تحریم های گسترده ای که از اول انقلاب با آن ها درگیر بوده ایم، به گزارش آمارهای جهانی در رتبه شانزدهم تولید علم و فناوری و با سرعتی معادل یازده برابری متوسط جهانی، در رتبه نخست سرعت رشد تولید علم دنیا هستیم. در بسیاری از حوزه ها جزو کشورهای نخست و در برخی اولین هستیم که به کابوسی برای مخالفان پیشرفت انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

به جرات مي توان گفت که در هيچ يک از اديان الهی و مکاتب آسمانی به اندازه ای که در دين مبين اسلام بر اهميت علم و علم اندوزی و هم چنين احترام و تکريم دانشجويان و دانشمندان تاکيد گرديده، سفارش نشده است. در بیان ائمه از علم به مظهر عزت و قدرت و برتری در مقابل ابزارهای نظامی و مکر سیاست مداران بر دیگر جوامع بشری تعبیر شده است.

پیشرفت علمی غرب در چند سده اخیر همراه با تسلط بر کشورهای دیگر و غارت منابع همراه بوده است که با تجارت فرهنگ بر افکار بشر، مدیریت کرده اند. انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی همراه با ترسیم مسیر صعود به کمالات بشری تعریف شده است برای نجات جوامع بشری از فرهنگ منحط غربی که با احاطه دانش بر آنان بدست آمده است، نیازمند رسیدن به قله ها و مرجع شدن در تمام شئون علوم خواهد داشت که جز به دست جوانان مومن انقلابی در تعابیر رهبر انقلاب بدست نخواهد آمد.

روند سرعت تولید علم در کشور در برخی دولت ها با سیاسی بازی مدیران سیاسی این حوزه با نوساناتی روبرو بوده است اما بدست آوردن چنین جایگاهی، کشورهای استکباری را ناچار به وضع تحریم و ایجاد محدودیت برای متوقف کردن این روند رو به رشد کرده است که هرچند دچار خلل هایی هم شده اما در مقابل اراده دینی جوانان این کشور نتوانسته است سد ایجاد کند و برای رسیدن به مقصود مطلوب در این حوزه نیاز به نگاه مدیریتی تمدن محور داریم.

 

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری، اجتماعی و تحلیلی سپاس

ارسال نظرات