خبرهای داغ:
رئیس سازمان علمی پژوهشی خراسان شمالی گفت ما در مرکز تحقیقات شهید نظم ‌بجنوردی دانشگاه بجنورد افراد مستعد را شناسایی کرده و به رشد آنان کمک می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۶۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
جوانان برای رشد ایده‌هایشان نیاز به حمایت معنوی و مالی دارند 

هادی محمدزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی در خراسان شمالی درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: مرکز تحقیقات شهید نظم بجنوردی دانشگاه بجنورد با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود ۳ سال است که تاسیس شده و با رویکرد علمی وپژوهشی و با هدف حل مشکلات صنعت استان، بومی‌سازی علم و دانش، تقویت بنیه علمی دانشجویان و حرکت به سوی کارآفرینی در قالب تحقیقاتی وعملیاتی در زیرمجموعه بسیج این دانشگاه به فعالیت می‌پردازد.


وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات برنامه‌های متنوعی از جمله انواع بازدیدها و کلاس‌های آموزشی، کمک به پژوهش‌های دانشجویی و ارائه راه حل برای بعضی مشکلات مربوط به صنعت و دانشگاه و انعقاد قرارداد با دانشگاه را در این مدت کوتاه از فعالیت خود پیاده کرده است.


ایشان ادامه داد: به‌دلیل تازه تاسیس بودن این مرکز انگیزه بالای برای فعالیت های علمی وجود دارد و علاقه‌مندان با تکمیل کردن فرم عضویت مرکز، امکان استفاده از امکانات آن را دارند اما در آینده‌ای نزدیک آزمون‌های تئوری و عملی برای عضوگیری لحاظ می‌شود.


به گفته محمد‌زاده این مرکز بخشهای مختلفی دارد از جمله بخش کارآفرینی، حقوقی، تحقیق و توسعه، پژوهشی و... را داراست.


رئیس سازمان علمی پژوهشی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز این مرکز در ابتدای راه است افزود: ایده های خوبی برای حمایت به این مرکز از سوی داتشجویان همان دانشگاه ارائه شده شامل دستگاهی برای سلف سرویس دانشگاه بوده که به علت برخی مشکلات بهره‌برداری نشده و درب بازکن هوشمند که با کارت و ریموت باز می‌شوند که از نظر مالی هزینه کمتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد و که مخترع ان به دنبال ثبت شرکت و دانش بنیان شدن پیش رفته و دستگاه رزرو بلیط و پمادی گیاهی جهت جلوگیری از عقرب گزیدگی در دستور کار مرکز است.


وی درباره حامیان مالی این مرکز گفت: این مرکز در پشتیبابی مستقیم بسیج دانشجویی و معاونت علمی و فناوری استان است.


محمد‌زاده درباره مشکلات پیش روی این مرکز تحقیقاتی گفت: همواره مشکلات متعددی روبروست. که غالبا به دانشگاه برمی گردد. بخشی هم منابع مالی محدود مانع گستردگی فعالیت‌های این مرکز می‌شود که اگرمورد توجه بیشتر قرار گیرند. راحت‌تر می‌توانند به حمایت از ایده های دانشجویان و ادامه فعالیت‌های خود بپردازند.


به گزارش سرویس خبری بسیج علمی این مرکز دارای 70 دانشجوی فعال است و در عین حال حدود 100 نفر دیگر برای فعالیت در این مرکز اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارسال نظرات