خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند، گفت: نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۰۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی امروز در نشست مشترک با اتحادیه ها و اصناف مرکز استان با بیان اینکه بازار سهم بسزایی در نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد، اظهار کرد: تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند لذا نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بی بدیل است.


وی ادامه داد: اصناف یک رسالت صنفی دارند و آن نقش هماهنگ کننده با شوراهای تخصصی است که در هر صنف مصادیق معروف و منکر را خود اعضای اتحادیه بهتر از سایرین می شناسند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای امر به معروف اصناف دو وظیفه اساسی دارند، تصریح کرد: باید این شورا معروفات و منکرات را بین مجموعه خود احصا و ترویج کنند.


غلامرضا جعفرپور مقدم نماینده اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه الگو سازی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است، گفت: برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص برای اتحادیه ها و اصناف بسیار اثرگذار بوده است.


وی ترویج اقامه امر به معروف و نهی از منکر را با کارهای هنری بسیار اثرگذار دانست و افزود: باید در قالب هنر و نمایشنامه و استفاده از ظرفیت صدا و سیما این امر مهم را ترویج داد.


جعفرپورمقدم با اشاره به اینکه اقامه دو فریضه بر اساس آیات قرآن است، تصریح کرد: کسانی که تمایل به اجرای این دو فریضه دارند باید به صورت سازمان یافته عمل کنند.


*جامعه اصناف نقش مهمی در تولید امنیت دارند


رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی جامعه اصناف را به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت که می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند معرفی کرد.


صفری به تشریح مأموریت‌های اداره اماکن در راستای برقراری نظم و امنیت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌ ویژه صنوف پرداخت و گفت: تولید امنیت وظیفه تک تک آحاد جامعه است.


وی ادامه داد: ما می‌خواهیم در جامعه اسلامی امنیت انسان دینی را تامین کنیم بنابراین معیارها و ملاک ما برای تأمین و حفظ امنیت اجرای احکام شرعی و موازین اسلامی، فرامین مقام معظم رهبری، قوانین جاری کشور اعم از قوانین جزائی و مدنی، قانون امر به معروف و نهی از منکر و قانون نظام صنفی و آئین‌نامه‌های اجرائی است.


رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی جامعه اصناف را به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت که می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند معرفی کرد و گفت: پلیس تلاش می‌کند ارتباط خوبی با این طیف در راستای برقراری نظم و امنیت برقرار کند.


صفری وظایف و مأموریت‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی در ارتباط با اصناف را در دو بخش نظارت بر ضوابط عمومی و ضوابط اختصاصی صنوف عنوان کرد.


حیدری مسئول بسیج اصناف استان، چهکندی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هم در این جلسه پیشنهادهایی ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها