خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه بهترین راه‌ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اردوهای راهیان نور است، گفت: همکاری مسئولان دانشگاهی در برگزاری اردوی راهیان نور ضعیف است.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۱۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به نقل از خبرگزاری دفاع پرس دانیال مدبرعزیزی  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در همه زمینه‌ها اردوهای راهیان نور است.

وی افزود: دانشجویان با حضور در مناطق راهیان نور از نزدیک درک می کنند که شهدا در چه شرایطی مقاومت و ایستادگی کردند و خیلی از مسائل فعلی جامعه اعم از ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برایشان قابل فهم می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه وقتی برای دانشجویان الگو تعریف شود ناهنجاری ها تبدیل به هنجار می شود، عنوان کرد: دانشجو یاد می گیرد که اگر «فکه» ای بوده و عملیاتی انجام شده و موفقیت هایی صورت گرفته امدادهای غیبی هم بوده است و آن وقت است که با نگاه توحیدی حضرت امام (ره) هم آشنا می شود.

مدبرعزیزی خاطرنشان کرد: همین نگاه امام بود که وقتی در جامعه جا افتاد، عده ای این نگاه را فهمیدند و شهید شدند و افرادی هم که این مفهوم را نفهمیدند از غافله شهدا جا ماندند.

اهمیت پشتیابی از  اردوهای راهیان نور 

وی با بیان اینکه اگر بیشتر فکر شود می توان به شکل مناسب‌تری اردوهای راهیان نور را برگزار کرد، یادآور شد: ضعف هایی از قبیل مسائل پشتیبانی و مباحث محتوایی وجود دارد که نشان از این دارد که هنوز خیلی جای کار دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با تاکید بر اهمیت مسائل پشتیبانی اضافه کرد: این موضوعات چون مسئولین برگزاری اردو را خیلی درگیر می کند، باعث می شود مسئولین به محتوا کمتر بپردازند و از کیفیت کار عقب بمانند.

مدبرعزیزی درخصوص تقویت موضوعات محتوایی اردوها نیز متذکر شد: می توان محتواسازی را به صورت پیوسته و مداوم طراحی کرد تا منتج به نتیجه واحدی بشود که به عنوان مثال در پایان اردو و رسیدن به «شلمچه» به نتیجه ای یکسان برسیم.

وی تصریح کرد: اگرچه برنامه های فعلی خوب است اما اگر پایان اردو یک نتیجه داشته باشد و همه موارد در یک راستا باشد و به صورت جزیره ای قرار نگیرد، شخصیت سازی افراد بهتر انجام شود.

اعزام 172 دانشجو دانشگاه بیرجند به اردوی راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در ادامه در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویان دانشگاه بیرجند، اعلام کرد: این اردو از 14 تا 20 اسفند برای اعزام خواهران و از 18 تا 24 اسفند برای اعزام برادران در نظر گرفته شده است که تعداد 172 نفر با چهار اتوبوس به مناطق جنگی اعزام می شوند.

کم توجهی مسئولین دانشگاه به اردوی راهیان نور

مدبرعزیزی درخصوص همکاری مسئولین دانشگاه در برگزاری این اردوها، گفت: مسئولین دانشگاه برای جلسه برنامه ریزی این اردوها کوتاهی می کنند و با اینکه برای این موضوع پیگیری کرده ایم اما همچنان بی نتیجه مانده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسئولین فعلی عقیده برگزاری این اردوها را ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به استقبال دانشجویان از اردوهای راهیان نور بیان داشت: استقبال خیلی زیاد است به طوری که سال پیش حداقل سه برابر ظرفیت اعزام خواهران، ثبت نام کننده داشته ایم.

مدبرعزیزی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغیه وزارت علوم مبنی بر اعزام پنج درصد کل دانشجویان دانشگاه، باید حتی بیشتر از تعداد فعلی اعزام داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها