حسینی‌کیا مطرح کرد

انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت و معدن زمینه ساز پاسکاری وظایف

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ممکن است پس از تفکیک وزارتخانه‌ی بازگانی از صنعت و معدن مشکلاتی نظیر تفکیک وظایف، کارکنان ایجاد می‌شود و ممکن است مسئولان از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۲۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اصرار دولت مبنی بر تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت و معدن، گفت: در شرایط فعلی اولویت کشور انتزاع وزارت‌ بازرگانی از صنعت و معدن نیست اگرچه در شرایط عادی می‌توان برای این مهم تصمیماتی اتخاذ کرد اما در حال حاضر باید به نیازهای اصلی کشور یعنی تولید و اشتغال توجه شود.

تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت، معدن بوروکراسی اداری را افزایش می‌دهد

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تفکیک وزارتخانه بازرگانی از صنعت و معدن کارآفرینان برای دریافت مجوز و استعلام میان این وزارتخانه‌ها سرگردان می‌شوند و بوروکراسی اداری افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به بخش بازرگانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: باید به بخش بازرگانی توجه ویژه شود و این مهم تنها زمانی محقق می‌شود که معاون بازرگانی این وزارتخانه از توانایی و قدرت خاصی برخوردار باشد.

ضرورت افزایش اختیارات معاونت بازرگانی وزارت صمت

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: تجارت، وظیفه اصلی وزارت بازرگانی است بنابراین برای رونق صادرات و مبادلات تجاری باید برای معاونت تجارت وزارت صمت فردی توانا، متخصص و... با اختیارات ویژه انتخاب شود. اگرچه برای تقویت معاونت اقتصادی وزارت صمت خلاهای قانونی وجود دارد که باید برطرف شود اما در وهله نخست تفویض اختیار امر ضروری برای بهبود عملکرد این بخش از وزارتخانه است.

در صورت انتزاع وزارت بازرگانی و صنعت، معدن باید ساختمان‌‌‌ها، پرسنل و تمامی امکانات این وزارتخانه نیز میان دو وزارتخانه‌‌ی جدید تقسیم شود

معاونت بازرگانی وزارت صمت باید همتراز با وزیر باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برای توسعه و بهبود شرایط تجارت در کشور باید برای معاونت اقتصادی فردی همتراز با وزیر انتخاب شود، خاطرنشان کرد: در صورت انتزاع وزارت بازرگانی و صنعت، معدن باید ساختمان‌‌‌ها، پرسنل و تمامی امکانات این وزارتخانه نیز میان دو وزارتخانه‌‌ی جدید تقسیم شود از سوی دیگر در استان‌ها یک مدیرکل به دو مدیرکل با معاونین جدید افزایش پیدا می‌کند.

تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، معدن هزینه بسیاری به کشور تحمیل می‌کند

حسینی‌کیا با بیان اینکه تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، معدن هزینه بسیاری به کشور تحمیل می‌کند، یادآور شد: پس از تفکیک این وزارتخانه‌ها مشکلاتی نظیر تفکیک وظایف، کارکنان و... ایجاد می‌شود و ممکن است مسئولان از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند با این روند کارها بر زمین می‌ماند؛ همان شرایطی که در حال حاضر برای توزیع گوشت در کشور اتفاق افتاده است؛ وزارت جهاد کشاورزی ادعا می‌کند وزارت صمت مسئول است و از سوی دیگر وزارت صمت مدعی است که باید از وزارت جهاد کشاورزی مشکل را پیگیری کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظایف وزارت صمت بسیار گسترده است، ادامه داد: در شرایط عادی تفکیک وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت، معدن به کارشناسی نیاز دارد و باید با طرحی پخته این مهم محقق شود.

ارسال نظرات