خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

حوزه برای تمرکز زدایی از قم چاره اندیشی کند / نیروهای انقلابی متحد باشند

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خالی شدن شهرها از علمای بزرگ تأکید کرد که حوزه باید برای این موضوع و تمرکززدایی از قم چاره اندیشی کند.
کد خبر: ۹۱۱۲۷۸۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله حسینی همدانی نماینده، ولی فقیه در استان البرز با بیان این که روحانیت و علما دارای مسؤولیت‌های مهمی هستند، گفت: بنا بر فرموده روایات علمای شیعه مرزبانان عقیده جامعه در برابر نفوذ شیاطین هستند.

وی افزود: انسان نباید از مسؤولیت‌های خود شانه خالی کند بلکه باید در میدان حاضر بوده و به وظایف خود عمل کند، امروز مساجد فراوانی وجود دارد که از امام جماعت محروم هستند، نباید مساجد از حضور روحانیت خالی باشد، مساجد باید در ۳ نوبت اقامه نماز کنند و ائمه جماعات باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با تأکید بر این که در کنار مردم بودن و با تواضع برخورد کردن روحانیت بسیار اثرگذار است، اظهار داشت: باید برای مساجد امام جماعت معین شود که آگاه به زمان بوده و با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز شهر‌های کشوراز وجود فق‌های بزرگ خالی شده است، حوزه باید برای خالی شدن شهر‌ها از روحانیت و فق‌های بزرگی چاره اندیشی کند، حوزه‌های علمیه باید برای تربیت طلاب فقیه و آگاه به زمان سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قبل از انقلاب دشمنان اسلام را به حاشیه رانده بودند، ابراز داشت: حضرت امام با انقلاب، اسلام ناب را به صحنه زندگی مردم آوردند و بساط استکبار و استعمار را برچیدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: باید در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی مقاوم باشیم، برخی مسؤولان به صورتی که لازم است که به میدان نمی‌آیند و وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، این در حالی ست که باید با تبعیت از فرمایشات رهبری تمام توان خود را برای خدمت به مردم و انقلاب به کار گیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نیرو‌های انقلابی باید با دلسوزی به میدان آمده و به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنند و فعالیت‌های تأثیرگذار انجام دهند، در ایران اسلامی، ولی فقیه در رأس است و همه مسؤولان باید از ایشان تبعیت کامل کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با کمال تدبیر کشور را مدیریت می‌کنند و اجازه سوء استفاده و نفوذ دشمنان را نمی‌دهند، باید قدرت و عزت خود را در برابر دشمن حفظ کنیم و با اتحاد مشتی محکم بر دهان دشمنان یاوه گو بکوبیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رسالت سنگین ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه باید بیدار، آگاه و هوشیار باشند و نسبت به ارتباط نزدیک‌تر با مردم اهتمام کنند.

وی با تأکید بر هجرت طلاب از قم به شهرستان‌ها و پاسخگویی به نیاز‌های جامعه افزود: طلاب نباید در قم متمرکز باشند بلکه با حضور در شهرستان‌ها باید رسالت طلبگی خود را ایفا کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار