تهیه کتاب نفیس برای فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله در دستور کار است

صبح امروز نشست خبری رویکرد حفظ، نشر آثار دفاع مقدس و رویکردتبلیغی، فرهنگی، هنری با اصحاب رسانه در محل ستاد سالن جلسات ستاد بزرگداشت کنگره۶۵۰۰ شهید استان کرمان با حضور مسئولین مربوطه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۱۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،   رستمی مسئول رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس کنگره بزگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در محل ستاد کنگره اظهار داشت : در این رویکرد ۴ کمیته جمع آوری، انتشارات ،فرهنگیان، دانش آموزان و فضای مجازی وجود دارد .

 

وی در خصوص کمیته انتشارات افزود: از یکسال و نیم قبل کار خود در خصوص بررسی شهدا را شروع کردیم و تهیه کتاب نفیس برای فرماندهان لشکر ۴۱ثارالله را در دستور کار قرار دادیم .

 

رستمی خاطر نشان کرد : برای ۲۸ شهید که دارای کتاب تدوین شده نبودند از تعدادی نویسنده دعوت کردیم و آمادگی لازم ایجاد شد تا انتظاراتی که ما داشتیم برای جامعه امروزی را فراهم کنند .

 

مسئول رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس ادامه داد : امکانات لازم در اختیار نویسندگان قرار گرفته شده است و تا امروز ۱۷ اثر به دست ما رسیده است و در اجلاسیه کنگره شهدا باید حداقل ۲۰ اثر به اتمام برسد .

 

وی ادامه داد : تا کنون ۹۰درصد خواسته ما از این ۱۷ اثر محقق شده است زیرا رویکرد جدید ما نشات گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است .

 

مسئول رویکرد حفظ نشر آثار دفاع مقدس بیان کرد : برای تهیه ۴۰کتاب تذکره شهدا به جمع اوری اطلاعات پرداخته ایم و به ازای هر ۱۵۰شهید یک کتاب تولید خواهد شد.

 

رستمی با بیان این که باید برای هرشهید ۵صفحه از کتاب دیده شود ؛عنوان داشت : اکنون ۱۲۰ زونکن اطلاعات دسته بندی شده است و تقریبا در ۶شهرستان کار جمع اوری کتاب ها تمام شده است و احتمالا از ۴کتاب در کنگره رونمایی خواهد شد ولی ادامه کار در سال اینده خواهد بود .

 

یک هزار و ۳۱۹ شهید دانش آموز در استان کرمان وجود دارد 

در ادامه محمد جواد صادق زاده دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزان کنگره اظهار داشت : کار جمع اوری زندگی نامه شهدای دانش آموزی را شروع کرده ایم و در استان ۱۳۱۹شهید دانش اموز و ۲۳۲شهید فرهنگی وجود دارد .

 

وی گفت : کار جمع اوری اطلاعات زندگی شهدا توسط کمیته جمع اوری صورت می گیرد و بعد از جمع اوری بنا است با هماهنگی با آموزش و پرورش کتاب هایی مختص شهدا دانش اموز و فرهنگی به چاپ برسد .

 

صادق زاده خاطر نشان کرد : در روز یکشنبه ۵اسفندماه نیز یادواره شهدای دانش آموز در کنگره برگزار خواهد شد .

 

بیش از ۲ هزار مصاحبه جهت تدوین زندگینامه شهدای دانش آموز انجام شده است
همچنین مجید روهنده دبیر جمع اوری آثار و اسناد شهدا گفت : کار استخراج و جمع آوری آثار و اسناد شهدا با ۹ گروه از خانواده شهدا شامل وابستگان، دوستان و همرزمان شهدا صورت گرفته است.

 

وی افزود : برای جمع آوری در هر شهرستان اتاق های استادیو و یک تیم ۳نفره وجود دارد و هر ۲۳شهرستان تجهیز و کار شروع شده است .

 

روهنده خاطر نشان کرد : تا کنون ۲هزار و ۴۷۶ مصاحبه انجام شده است و میانگین افراد حاضر در این استادیو ۹هزار نفر بوده است .

 

وجود ۳۷ برنامه در رویکرد تبلیغی، فرهنگی و هنری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان 

 

در پایان این مراسم بادسار مسئول رویکرد تبلیغی ، فرهنگی و هنری کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان اظهار داشت : تا کنون کارهای بسیار عظیمی در خصوص کنگره شهدای استان انجام شده است و تا کنون درخواست های زیادی از استان های مختلف برای حضور در اجلاسیه وجود دارد .

 

وی گفت : تمام استان در برگزاری این کنگره درگیر هستند و این به دلیل توجه به قشر محروم جامعه و استفاده از کارهای مردمی و نیمه حرفه ای است .

 

مسئول رویکرد تبلیغی ، فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد : ما در این رویکرد به دنبال سوال هایی همچون شهدا که بوده اند ، شهدا برای چه رفتند ، اگر امروز بودند چه می کردندو به راستی راهبرد اصلی شهدا چه بوده است .

 

بادسار افزود : ما در این رویکرد با ۱۰ کمیته سرکار داریم و ۳۷ برنامه شامل برنامه های تلویزیونی و رادیویی ، ساخت ۴۰ مستندکوتاه فضای مجازی ، ساخت ۱۰مستند تلویزیونی از ۱۰ شهید ، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع و … می باشیم .

 

وی توضیح داد : امیدوارم کنگره ۶۰۰ شهید استان کرمان در کشور نمونه شود زیرا برخی شهدای استان کرمان و لشکر ۴۱ ثارالله در سخت ترین عرصه ها ورود پیدا می کنند .

 

مسئول رویکرد تبلیغی ، فرهنگی و هنری در پایان گفت : در جامعه امروزی با وجود مشکلات موجود باید مسئولین و جوانان رویکرد شهدا را الگوی راه خود قرار دهند .

 

 

آرمان 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات