همزمان با یکصدمین سالگرد تولد شهید مطهری جشنواره استانی تئاتر کوتاه «اندیشه مطهر» در فریمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۴۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ظهر امروز از فراخوان جشنواره تئاتر کوتاه «اندیشه مطهر» با حضور امام جمعه و فرماندار فریمان در شهرستان فریمان رونمایی شد.

جشنواره تئاتر کوتاه «اندیشه مطهر» همزمان با یکصدمین سالگرد تولد شهید مطهری در فریمان برگزار می‌شود. از آنجایی که تاکنون در حوزه تئاتر، تولید ویژه‌ای با محوریت آثار شهید مطهری صورت نگرفته است، این جشنواره با هدف تبیین اندیشه‌های شهید مطهری برگزار می‌شود.

برهمین اساس به منظور خلق ادبیات نمایشی بر اساس کتب شهید مطهری به ۱۲ نویسنده خلاق و متخصص در استان خراسان رضوی پیشنهاد تولید نمایشنامه ارائه شده و پس از بررسی متون تولیدی در شورای فنی این آثار در اختیار کارگردان‌های متقاضی قرار خواهد گرفت.

بر اساس فراخوان اعلام شده از سوی دبیرخانه این جشنواره، کارگردان‌های متقاضی تا ۱۴ اسفند ماه فرصت دارند جهت شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کنند.

طبق اعلام روابط عمومی جشنواره، ۱۵ اسفند ماه متون در اختیار کارگردان‌ها قرار خواهد گرفت و تا ۲۰ اسفند متقاضیان متن‌های خود را انتخاب کرده و پس از بازبینی در ۲۶ فروردین ماه، نتایج در ۳۱ فروردین اعلام شده و تاریخ برگزاری جشنواره ۸ تا ۱۱ اردیبهشت ماه ٩٨ خواهد بود.

همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی در حوزه اندیشه‌های شهید مطهری و اجرای تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

همچنین مدت زمان اجرای نمایش‌ها در این جشنواره حداکثر ۴۵ دقیقه است و نمایش‌نامه‌های تولید شده در این جشنواره در قالب یک مجموعه چاپ خواهد شد.

لازم به ذکر است این جشنواره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و به همت ستاد برگزاری بزرگداشت شهید مطهری برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها