با همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی چهارمین جشنواره غنچه‌های امید ویژه کودکان مهد‌ها و پیش‌دبستانی‌ها با همکاری معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه و در ۱۲ قالب در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۴۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛محمدرضا ساقی رئیس اداره آموزش و مطالعات قرآنی این مرکز در رابطه با چهارمین جشنواره «غنچه‌های امید» اظهار داشت: چهارمین جشنواره غنچه‌های امید ویژه کودکان مهد‌ها و پیش‌دبستانی‌ها با همکاری معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع)، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مرکز جامعه قرآنی آستان قدس رضوی، موسسه به‌نشر، بسیج صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدالرضاها، بهزیستی خراسان رضوی، معاونت فرهنگی قرارگاه شهید برونسی و دیگر مجموعه‌های مرتبط از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه و اختتامیه آن در نیمه اول اسفند ماه در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: از اول تا پانزدهم دی ماه نیز ثبت‌نام‌ها انجام شد و برای امسال رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته و حضور بیش از ۹ هزار کودک را پیش بینی کردیم.

ساقی با بیان اینکه اولویت برگزاری تربیت و پرورش کودک در آینده‌سازی جامعه است، گفت: این جشنواره با پنج رویکرد تخصصی حوزه کودک با محوریت قرآنی برگزار می‌شود و بالغ بر ۷۰۰ کودک در مسابقات روخوانی شرکت کردند و برای امسال بخش حفظ هم اضافه شده است همچنین در بخش کتابخوانی نیز ۳ جلد کتاب تخصصی به کودک شرکت‌کننده اهدا می‌شود و آزمون هم از همان کتاب اهدایی گرفته می‌شود.

رئیس اداره آموزش و مطالعات قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این دوره برای اولین بار مسابقه پرده‌خوانی کودک هم اجرا می‌شود و دیگر بخش‌های این دوره شامل سرود و نمایش صحنه بوده و این جشنواره در مجموع در ۱۲ قالب برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: در این دوره قالب ویژه مربیان قالب کاردستی بوده و تمامی قالب‌ها این رویداد به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود و شرکت در این دوره هم رایگان خواهد بود و در این مسابقه مربی در طول ۶۰ دقیقه یک طرح معین شده را به مرحله اجرا می‌رساند.

ساقی با اشاره به برگزاری بخش ویژه مربی و مادر، بیان کرد: دوره‌های آموزش قصه‌گویی ویژه مادر و مربی برگزار می‌شود و قالب دیگر نیز ویژه کودک، مادر و مربی بوده است و مادر، مربی و کودک در بخش تخصصی خود به مسابقه می‌پردازند همچنین قالب دیگر نیز با موضوع خانواده در فضای مجازی بوده و کودک می‌تواند در ۳ موضوع حمایت از کالای ایرانی، حضور در کنار امام جماعت مسجد و احترام به دیگران به‌ویژه پاکبان محله عکس‌های خود را ارسال کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها