فرمانده هنگ مرزی سردشت با اشاره به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان در برخی از کشور‌های همسایه و منطقه گفت: ضرورت دارد سطح تعاملات ایران و عراق افزایش یابد که عاملی مهم برای رفع مشکلات مرزی است.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۵۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، شاهین اسمعیلی امروز در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی سردشت و سلیمانیه عراق که با هدف ارتقاء توان طرفین برای امنیت پایدار نوار مرزی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان در برخی از کشور‌های همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات طرفین افزایش یابد و به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

وی افزایش تعامل و همکاری‌های دو کشور را عاملی مهم برای رفع مشکلات مرزی دانست و افزود: برابر تفاهم‌نامه بین دو کشور نشست‌های نوبه‌ای به صورت هر سه ماه یک بار و هر بار در یکی از دو کشور به منظور حل و فصل مشکلات مرزی بر‌گزار می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی سردشت بیان کرد: در این نشست‌ها بیشتر تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در جهت مقابله با قاچاق، مخلین امنیت نوار مرزی و بالا بردن سطح توان طرفین برای ماموریت‌های مرزی مشترک بررسی و مطرح می‌شوند.

کلانتر مرزی جمهوری عراق در منطقه سلیمانیه نیز با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باتاکید بر لزوم همکاری بیشتر برای حراست از مرزها گفت: در تمام مسایل و مشکلات همکاری خواهیم کرد و خرسندیم که توانسته‌ایم همکاری خوبی با یکدیگر داشته و مرز‌ها را به خوبی کنترل کنیم.

عمید فخرالدین تسطیح و بهسازی راه‌های مرزی، کنترل بیشتر مرز و مبارزه با قاچاقچیان را عامل تقویت امنیت مرزها و موجب رونق تجارت میان دو کشور دانست.

در پایان این نشست مشترک مرزی تفاهم نامه ای در پنج بند تدوین و به امضای طرفین رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری های متقابل تأکید شد.

شهرستان سردشت با بیش از 120 هزار نفر جمعیت 100 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات