از 635 اثر جشنواره کتاب سال 51 اثر برگزیده به مرحله اول داوری جشنواره جایزه ملی سرو راه یافتند.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۷۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ در جشنواره جایزه ملی سرو، کتاب های برتر از میان برگزیدگان 21 جشنواره ملی کتاب از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ارزیابی می شوند.

از 635 اثر جشنواره کتاب سال 51 اثر برگزیده به مرحله اول داوری جشنواره جایزه ملی سرو راه یافتند.

اهداف برگزاری این جشنواره شامل بازشناسی و ارزیابی آثار فرهنگی ادبی و هنری در چهل سال گذشته، قدردانی از آفرینندگان و مولفان آثار شاخص و ممتاز، ارائه الگو ها و سرمشق های موفق برای نسل جوان نویسنده و شناخت کاستی ها و قلمروهای نکاویده برای خلق آثار جدی می شود.

این 21 جشنواره راه یافته به جشنواره جایزه ملی سرو شامل کتاب سال، داستان انقلاب، پروین اعتصامی، جلال آل احمد، دعبل(کتاب سال عاشورا)، ربع قرن، شعرفجر، شهید آوینی، شهید غنی پور، علامه حلی، قیصر امین پور، کتاب برتر کودک و نوجوان، کتاب دفاع مقدس، 20 سال ادبیات داستانی، کتاب سال پاسداران اهل قلم، کتاب سال حوزه، کتاب سال دانشجویی، کتاب سال رضوی، نشان دهخدا، قلم زرین و شعر انقلاب می شوند.

دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، دکتر محسن پرویز، دکتر داوود عامری، دکتر محمد جعفر محمدزاده، نیکنام حسینی پور، دکتر سنگری و دکتر ساسان والی زاده از اعضای این شورا هستند.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همراهی تعدادی دیگر از دستگاه های فرهنگی، این جشنواره را در محل این موزه به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار خواهند کرد.

شایان ذکر است تاکنون 232 دوره جایزه در قالب 21 جشنواره ملی کتاب از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار شده که قرار است در این جشنواره به برگزیده برگزیدگان 40 سال کتاب انقلاب اسلامی جایزه داده شود.

وب سایت جشنواره جایزه ملی سرو به آدرس sarv.iranhdm.com می باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها