خبرهای داغ:
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» معتقد است که در ارتباط با دفاع مقدس و یاد شهدا یا دچار دوربینی محض و یا نزدیک‌بینی محض شدیم و واقع‌بینی نداریم و بخشی از جعبه سیاه دوران دفاع مقدس هنوز باز نشده و به دستمان نرسیده است.
کد خبر: ۹۱۱۲۹۱۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از ایکنا، سیدناصر حسینی‌پور، یادگار دوران دفاع مقدس، آزاده و نویسنده كتاب «پایی كه جا ماند» گفت: در ارتباط با دفاع مقدس و یاد شهدا یا دچار دوربینی محض و یا نزدیك‌بینی محض شدیم و واقع‌بینی نداریم.

وی با بیان اینكه بخشی از جعبه سیاه دوران دفاع مقدس هنوز باز نشده و به دستمان نرسیده است، افزود: ما خیلی چیزها را از شهدای خود نمی‌دانیم.

حسینی‌پور با تصریح اینكه بخشی از این جعبه سیاه مربوط به ۱۹۳ شهید تداركات استان فارس است، گفت: ما روایت غواص‌ها، پل‌های خیبری و بعثت، گردان تخریب و حتی سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیا را ندیدیم و اگر این سازندگی قرارگاه را ببینیم «ما می‌توانیم» اثبات می‌شود و بسیاری از نظرها عوض خواهد شد.

وی یادآور شد: زمانی پرونده ساخت پل‌های خیبری به دست دولت وقت رسید اما در آنجا برگشت داده شد كه نمی‌توان چنین پل‌هایی ساخت اما دیدیم كه توانستیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس از اظهارات برخی از مسئولان كه می‌گویند باید مدیر را از خارج وارد كنیم، انتقاد كرد و گفت: این حنجره صدای نمی‌توانیم را می‌دهد.

وی تأكید كرد: باید ناگفته‌ها را از دل دفاع مقدس استخراج كرده و بیان كنیم تا ملت بدانند این نسل توانستند در یك جنگ سخت، ماشین جنگی دشمن تا دندان مسلح خود را با مدیریت جهادی و روحیه «ما می‌توانیم» از پای درآورند.

حسینی‌پور در ادامه سخنان خود یكی از ویژگی‌های شهدا را عشق و عقلانیت دانست كه هم عاشقند و هم عاقل، گفت: عشق می‌گوید بمان و عقل می‌گوید برگرد اما عشق به اهل بیت(ع) در تار و پود تمام رزمندگان دفاع مقدس می‌توان دید.

وی، عشق و عقلانیت رزمندگان را عامل شكست دشمن دانست و گفت: ویژگی دیگری كه شهدا داشتند فرماندهی و مدیریت جهادی بود و مسلماً اگر شهدای ما امروز زنده بودند، باز كردن گره‌های اقتصادی را یك تكلیف برای خود می‌دانستند و مدیریت با دست پاك داشتند و صاحب فیش‌های نجومی نبودند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با تأكید بر اینكه ما تشنه این رفتار و منش شهدا و رزمندگان هستیم، گفت: خصلت دیگر شهدا، بزرگی و عظمت روح آنان است؛ در دنیا جنگ‌ها از آدم‌ها بزرگترند و آنجا سربازان نمی‌دانند برای چه می‌جنگدند و تنها حاكمانشان می‌دانند اما اینجا روح آدم‌ها بزرگتر از جنگ است.

حسینی‌پور در ادامه از یكسان‌سازی قبور شهدا انتقاد و تأكید كرد كه این كار هیچ سنخیتی با دفاع مردم‌محور امام روح‌الله ندارد و نباید چنین كاری انجام شود.

نویسنده كتاب «پایی كه جا ماند» همچنین با انتقاد از سلفی ذلت برخی از نمایندگان با موگرینی گفت: سلفی ذلت عكس با موگرینی نیست بلكه عكس از اوست و یك روز بعد از آن شهید حججی سلفی عزت را برای جهانیان به ثبت رساند و این شهدا بودند كه به ما عزت دادند.

وی با تأكید بر اینكه مؤلفه قدرت همیشه تنگه هرمز، سلاح‌های پیشرفته و بزرگ بودن سرزمین نیست، بلكه همین استخوان‌ها و خون شهدای ماست، گفت: خاك مناطقی نظير فكه، طلائیه، شلمچه و غیره قدرت تربیت انسان‌های انقلابی در طراز انقلاب اسلامی و جهادی را دارد و بسیار بهتر از برخی از نهادهای فرهنگی می‌تواند این كار را انجام دهد زیرا انسان‌های شهادت‌طلب را پرورش می‌دهد.

حسینی‌پور در بخش پایانی سخنان خود تأكید كرد كه باید در این برهه از زمان بصیر و ولایتمدار باشیم و سر دو راهی نمانیم كه باید كدام راه برویم چرا كه مزدوران و چپاول‌گران دین در كمین نشسته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها