خبرهای داغ:
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

قوانین و مقررات در زمینه ساخت و ساز رعایت نمی شود

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی از قوانین و مقررات در زمینه ساخت و ساز رعایت نمی شود و برخی ها ساخت و سازهای غیرقانونی و همراه با تخلف موجب بروز حوادثی می شوند که خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر است.
کد خبر: ۹۱۱۲۹۷۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، اظهار داشت: فعالیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مقایسه با سایر استانها از وضعیت بهتری برخوردار بوده و تعرفه خدمات فنی و مهندسی نیز در قم کمتر از دیگر نقاط کشور است.

وی با اشاره به یکی از آسیب های ساخت و ساز در قم گفت: شهرهایی همانند قم  هر چقدر مهاجرت پذیر باشند، ساخت و ساز نیز در آن متناسب  نخواهد بود و در نهایت شهر در اثر همین ساخت و سازها  بدقواره می شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی دیده می شود که مواردی از قوانین و مقررات در زمینه ساخت و ساز رعایت نمی شود و برخی ها ساخت و سازهای غیرقانونی و همراه با تخلف موجب بروز حوادثی می شوند که خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری بیان داشت: نباید اینگونه تصور شود که قوانین و مقررات ملی ساختمان فقط برای زمان زلزله است، بلکه رعایت این موارد در راستای ایمنی و استحکام بنا به منظور ایجاد فضایی آرام و مطمئن برای بهره بردار مهم و ضروری است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کار سازمان نظام مهندسی ساختمان سخت است و در این زمینه برای دور زدن قوانین فشارهایی وجود داشته و مقاومت هایی صورت می گیرد و برخی از افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند ممکن است تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه نظارت نیز  مشکلاتی وجود دارد و آنچه که باید و شاید اجرا نمی شود، افزود: برخی از کارفرمایان و مجریان ممکن است در طول پروژه هماهنگی لازم را با مهندسان ناظر نداشته باشند و مهندسان ناظر نیز ممکن است در زمینه نظارت به وظایف خود به درستی عمل نکنند.

نماینده قم در خانه ملت افزود: وجود مصالح غیر استاندارد و همچنین اجرای نامناسب در مراحل مختلف ساخت و ساز به خصوص در مرحله اسکلت بندی موجب شده تا ساختمان ها استحکام خوبی نداشته باشند.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به مالکان وظایف خود را به درستی انجام دهد و مردم نیز باید این خدمات مهندسان را لمس کنند و انجام درست وظایف در راستای حفظ منافع و سرمایه های ملی بسیار حائز اهمیت است .

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری  همچنین بیان کرد: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان کمک خوبی به خریداران می کند، تا از وضعیت ساختمانی که می خواهند خریداری کنند مطلع باشند و همین شناسنامه می تواند ملاکی برای قیمت گذاری ها باشد.

در ابتدای این دیدار نیز مهندس امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های آتی این سازمان ارائه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار