معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دشمن سعی دارد با انجام اقدامات تروریستی به تضعیف توان دفاعی ما بپردازد در حالیکه روحیه جهادی و نگاه انقلابی سربازان این مرز و بوم هرگز از دفاع دست نخواهند کشید.
کد خبر: ۹۱۱۲۹۹۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار مهدی سنایی راد در یادواره یکصد شهید منطقه شهید صدوقی کرج که در کرج برگزار شد، با اشاره به دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاورد های افتخار آمیزی همچون حضور در چند باشگاه راهبردی از حوزه های عملی و فناورانه بوده است، همچنین طی هشت سال دفاع مقدس با استقامت و بردباری یک وجب از خاک کشور را واگذار نکرد.

 ناکام ماندن دشمن در 22 بهمن منجر به حادثه تروریستی شد

وی افزود: طی چهل عمر پر برکت انقلاب اسلامی موانعی وجود داشت که اجازه نداد به دستاوردهای بیشتری دست یابیم که در این میان می توان به خسارت هزار میلیاردی هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه و بی حالی برخی مسئولان برای انجام کار های اساسی و اقدامات جهادی اشاره کرد اما با تمام این موانع دستاورد های بسیار زیادی را داشته ایم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به حادثه ترورسیتی اخیر دشمن اظهار کرد: دشمن سعی داشت 22 بهمن چهلمین سالگرد انقلاب برگزار نشود اما حماسه حضور مردم باری دیگر آنها را نا امید و مایوس ساخت که بلافاصله اقدام به انجام حادثه تروریستی کردند با این تصور که توان امنیتی نظام فرسایش پیدا کند و هیبره نظام را شکست دهند درحالی که باید گفت این خیال باطلی بیش نیست چراکه فرهنگ شهادت در انقلاب ما نهادینه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را با هدف ایجاد رخنه و فاصله میان مردم و نظام راه اندازی کرده است، گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب عزت و اتحاد میان مردم را تقویت کرده است.

سردار سنایی راد اضافه کرد: هریک از کشورهای غربی به نحوی و بار روش خود سعی دارند در کنار رئیس جمهور آمریکا به مولفه های قدرتی ضربه بزنند، توان دفاع، موشکی و اتحاد داخلی کشور از جمله مولفه های قدرت ماست که سعی دارند با ایجاد فشار و جنگ روانی مارا به انجام مذاکره وادارند.

وی به زنده کردن الگوهای دفاع مقدس و ایثار و شهادت تاکید کرد و ادامه داد: جلسات ایثار پراکنده کردن عطر شهدا در جامعه است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تعداد جوانان حاضر در کشور را 38 میلیون برشمرد و یاد آور شد: آماده ایم مسئولیت ها را به نسل بعد از انقلاب واگذار کنیم؛ مقام معظم رهبری کشور را برای حضور پررنگ جوانان آماده کرده است و نگاه ویژه ای به این قشر دارد.

 

سردار سنایی راد با اشاره به اینکه امروزه سربازان این مرز و بوم برای دفاع از کشور به مبارزه و مقابله با قاچاق و غیره می پردازند، توضیح داد: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم امروز نیز خواهیم توانست با روحیه جهادی و با نگاهی از جنس نگاه شهدا به مقابله با تحریم ها بپردازیم؛ باید از غرب قطع امید کرد و به منابع داخلی اکتفا کنیم.

وی درآمد ارزی کشور را یکصد میلیارد دلار خواند و گفت: موجودی خزانه کشور نیز بیش از این میزان است؛ نیاز مردم جامعه بیش از چهل میلیارد دلار نیست اما این نگاه مردم و افزایش سطح توقعات است که موجب تشدید فشار تحریم ها شده است و اعلام جنگ اقتصادی را به دنبال داشت.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا معتقد است اگر مسئولان رفتار و اقدامات خود را با نگاهی جهادی انجام دهند اعتماد در جامعه افزایش خواهد یافت.

سردار سنایی راد به سختی دوران انقلاب و دستاورد های زمان شاهنشاهی اشاره کرد و یاد آور شد: ارتش یکی از دستاورد های رضاشاه بود که متاسفانه به نفع رضاخان و برای سرکوبی مردم فعالیت می کرد؛ در آن دوران رضا خان بزرگترین کشور خرید تسهیلات غربی و آمریکایی بود اما برای رضایت انگلیسی ها عروس خلیج فارس (بحرین) که استان چهاردهم کشور بود را واگذار کرد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه در دوران رضاخان واگذاری خاک کشور با رفراندوم صورت می گرفت، ادامه داد: سرانجام مردم با رهبر کبیر انقلاب و احیای اسلام ناب موفق به پیروزی شدند، شیوه انقلاب متکی بر بصیرت و مقاومت عاشورا بود و مردم آن دوران اهل مقاومت و صبوری بودند که در نهایت جنگ، ترور و مقاومت مردم در این مدت 220 هزار شهید را برای ما به جای گذاشت.

ارسال نظرات